Gå til innhold

Svigermor kjøpe så kjipe gaver!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første. De er veldig opptatt av å se velstående ut. Bor i stort hus som er overlesset. Og hun er alltid ny i tøyet.

Hun kjøper veldig sjelden gaver til barna våre. Ca 1-2 ganger i året og da ligger det vanligvis på 50-80 kroner pr gave. Har vel aldri overskredet 250 kroner.

I sommer har vi invitert de med på ferie til en feriebolig vi betaler 40000 kroner for å leie uten å forvente at de bidrar med en krone.

Og så kom hun med gaver i går. I posen lå 3 plagg, ett til hver og kostet 39 kroner. 3 helt vanlige t-skjorter uten mirsom tekst eller bilde, fra Kapp Al.

Blir rett og slett flau!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff,høres nesten ut som svigermora mi!!

Vi får svært lite derifra,og det er bare mannen min og barnet vårt som får gaver derifra(trodde det var vanlig å gi en gave til sin svigerdatter når hun har bursdag jeg,men er visst ikke det for dem).

Og mens min familie bruker mange tusen på ting til oss,får vi ikke stort fra andre siden..Det skal sies at jeg normalt ikke forventer så mye heller,men vi er i en situasjon som gjør at vi setter svært stor pris på all hjelp vi kan få ang økonomi for en liten periode nå(studier).

Skrevet

Forventer man å få gaver utenom jul og bursdag da? Mine barn får aldri noen gaver fra besteforeldre utenom det. De har ikke så mye kontakt med noen av sine besteforeldre, de bor enten langt unna ellr er syke.

Så jeg synes ikke man skal klage over noe så overfladisk som at barna ikke får fine nok gaver. Jeg hadde gitt mye for at barna skulle ha besteforeldre i nærheten som de kunne hatt et tett og fint forhold til.

Skrevet

Er det ikke koselig at hun tenker på å kjøpe gave i det hele tatt da? Jeg hadde blitt mye mer irritert over å bli overlesset av gaver tror jeg, for det er å gjøre barn en bjørnetjeneste det. Da lærer de ikke å ønske seg ting og være takknemlige for det de får.

Skrevet

De 1-2 ganger i året er totalt, inkl jul og bursdag.

Ikke passer de heller selv om de bor i samme by.

Jeg forventer ingenting. Men blir skuffet.

Mine foreldre som har mye mindre penger gir for tusenvis i året.

Får rett og slett dårlig smak i munnen av at vi spanderer en så dyr ferie på disse gnierene.

HI

Skrevet

Ja om ungene blir bortskjemt så er det ikke hun som har skylda hehe..

Men det blir en helt feil unnskyldning her.

Ikke derfor hun lar være.

Skrevet

Det er vanlig å begrense gaver til jul og fødselsdag om det kommer noen småting utenom må vel det være bare hyggelig. Uansett har dere vel gnske god økonomi selv om dere leier dere et sommerhus for 40.000,-.

Skrevet

"Jeg forventer ingenting. Men blir skuffet."

Dette er en direkte selvmotsigelse. Uten forventninger er det rett og slett umulig å bli skuffet.

I mine øyne er det dine foreldre som er litt snodige som gir barnebarna gaver for tusenvis av kroner.

Det er helt vanlig at besteforeldre gir gaver kun til jul og bursdag og da helt vanlige smågaver. Og det er også helt vanlig at besteforeldre ikke passer barnebarna.

Skrevet

Hm... Det kan kanskje være at dere faktisk har bedre råd enn dem? Og at de da ikker ser så stort behov med å gi en masse dyre gaver? Tilbringer de tid med barna da? For det synes hvertfall jeg er mye viktigere!!

Når dere har råd til å betale 40000 kr for å leie et hus i en eller to uker, hvordan i huleste kan du bry deg om hvilken pris det er på gavene til barna dine? Eller så er det vel nettopp derfor du bryr deg. Mye vil ha mer. Kanskje svigerforeldrene prøver å balansere det hele litt. Vise at man kan bli glad for "små saker" også?

Skrevet

Hvis dere betaler 40 000 kroner for å leie en feriebolig, har dere nok penger til å kjøpe barna deres dyre gaver selv hvis prislappen er så viktig.

Er ikke rart barna i dag blir misfornøyd med ting de får hvis de har foreldre som dere, som sutrer over at gavene ikke er dyre nok!

Skrevet

Hadde regnet med negative svar.

Personlig mener jeg hun heller kan la være enn å komme med de gavene. Det er ofte søppel.

De har god råd. Men når julegaven er en kjip dings til 2-3 euro fra ei nipsebod i syden som er ødelagt før de går ut døra så blir jeg flau på deres vegne.

Men forventer ikke veldig dyre gaver.

Men dette er bare flaut.

Skrevet

"De er veldig opptatt av å se velstående ut. Bor i stort hus som er overlesset. Og hun er alltid ny i tøyet."

Opptatt av å se velstående ut? Fordi de har et stort hus som er overlesset? Det er stort sett slik det blir når man har levd noen år. Man har et hus som man har hatt i årevis, helt siden man hadde barn og derfor er det stort og man har samlet en masse ting gjennom et langt liv.

Når man er voksen og ikke har barn lenger er det ikke så vanskelig å være pen i tøyet. Man kjøper inn basisplagg og varierer med et nytt plagg nå og de.

Synes egentlig det virker som om dere har bedre råd enn svigers...

Skrevet

Flaut? Hva da? At du ikke får dyre gaver du kan vise frem og skryte av til andre?

Skrevet

Jeg forstår det godt, Hl. Her inne er det så fordømt politisk korrekt å si at en skal være takknemlig for det en får, og at besteforeldre er gavmilde bare de gir noe i det hele tatt. Men syns faktisk at det er lov å forvente mer dersom økonomien til besteforeldrene er helt ok. Og som du sier så er det bedre å ikke gi noe enn å gi en t-skjorte til 39 kroner. Det trenger ikke være gaver for flere hundre kroner, men heller ikke noe for å demonstrere at man er smålig!

Skrevet

Så kverrulerende da..

Vet da forskjellen på overlesset pga alder og overlasset av kjøpemani i nyere tid.

De har feks den største flatskjermen jeg har sett.

Stort amerikansk kjøleskap til 50000.

Boblebadekar med tv osv osv.

Det er vel ikke artikler som hoper seg opp med årene?

Men gidder ikke forsvare meg mer.

Dere kan få mene det dere vil.

Men jeg blir faktisk litt såret på barnas vegne over opoførselen.

Aldri pass og få og verdiløse gaver taler vel for seg selv.

Skrevet

Tusen takk 10.00

Dib er ikke alltid stedet å lufte tanker :-)

Skrevet

Syns dere virkelig det er bedre å ikke gi noe?

Mine svigerforeldre gir billigsaker. Ofte drittleker. Men herregud, jeg blir helt oppriktig veldig glad for det! Men så vet jeg at vi har bedre råd enn dem. Men det virker det jo som hi her muligens har også så...

Skrevet

Så vanskelige dere er.

Tror det er den dyre ferien dere skal på som fikk ut piggene ut.Hi, dette forumet kryr av misunnelige NAV damer.Hønsegård.

Skrevet

fy f... for noen snerpete ufyslige damer det er her inne. Jeg sitter å måper når jeg leser dette.

Hvorfor gidder dere å angripe HI? hvor blir det av folkeskikken...? at ikke folk kan være litt mer ydmyk i kommentarene.... hadde du virkelig pratet sånn til et annet menneske i virkeligheten?

sorry altså, men det bare toppa seg litt nå... syns folk er så vanvittig ufine og arrogante her innimellom.

ps. syns ikke du er smålig HI, forstår at du blir litt oppgitt/flau... noen familier er rett og slett ikke opptatt av gaver.

Skrevet

Hvorfor skal ikke de kunne unne seg selv ting nå? De har hatt sin tid hvor alt av tid og penger gikk til barn, nå er det deres tur til å nyte livet. Dere har jo selv valgt å få barn og har åpnebart råd til det så jeg ser ikke problemet.

Skrevet

Jeg mener nå at det er viktigere at besteforeldrene kan bli kjent med ungene, og gjerne passe de innimellom slik at mamma og pappa kan ta seg en bedre middag på restaurant osv, så jeg skjønner deg godt HI. (jeg bryr meg ikke om gavene, men det at de ikkje VIL passe barnebarna, det skjønner jeg ikke).

i MINE øyne er det viktig at besteforeldre og barnebarn for god kontakt. siden jeg har hatt det slik med mine egne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...