Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #1 Skrevet 29. juni 2010 Disse sunblock-greiene til barn er jo så sinnsykt klissete! På den tuben jeg akkurat kjøpte på apoteket står det: smør hele kroppen med rikelig mengde krem 20 minutter før solbad, smør så umiddelbart etter soleksponering, og deretter hver andre time så lenge man er i solen (dvs. husker ikke helt ordlyden, men poenget er det samme)... I tillegg står det: unngå kontakt med tekstiler! Herregud, jeg smører og smører og smører, og alle klærne blir flekkete og ødelagte av den ekle solkremen. Å smøre når vi står opp om morgenen etter vi har stelt oss er jo greit, for da står guttebass i bare bleien, men å etterrsmøre blir jo bare alltid masse mas og søl!! Jeg er så redd for å ikke smøre skikkelig også, så han blir solbrent... Har nesten begynt å hate sola!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 Jeg har en sunblock spray. Ikke klissete i dete hele tatt, og har aldri hatt så mye som et smårødt barn.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #3 Skrevet 29. juni 2010 Jeg kjøper også spray. Sikkert ikke sunblock, men faktor 30 - det holder som regel i massevis. Slipper alt klisset og ødelagte klær.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #4 Skrevet 29. juni 2010 Da hadde jeg kjøpt en annen solkrem jeg. På mine jenter-som er 6 og 9- bruker jeg en som er ganske så flytende, spray. Faktor 30. Det har de brukt siden... Så lenge jeg kan huske. Selvfølgelig går vi ned på faktoren litt etter litt, men selv har jeg vært så masse solbrent da jeg var barn, at det vil jeg gjøre alt for å unngå at de skal bli. Å smøre på nytt annenhver time høres fryktelig slitsomt ut, og at det ikke skal være i kontakt med tekstiler blir jo håpløst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå