Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 Ville bli serkstrøm elektriker (og drømmer litt om det enda) Men grunnet helsemessige årsaker kunne jeg ikke
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #4 Skrevet 29. juni 2010 Hehe, er du dame? Hvor gammel var du da du drømte om dette første gangen? Spenstig;)
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #6 Skrevet 29. juni 2010 er dame ja. ltid likt å mekke på elektriske ting (radioer etc) ville så gjerne bli en sånn som laget høyspentledninger på fjellet etc. Var vel 6 da jeg begynte å drømme om det
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 29. juni 2010 #7 Skrevet 29. juni 2010 Danser! Lærer og/eller forfatter Jeg ble lærer. Teater regissør og fotograf hadde også vært kjekt
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #8 Skrevet 29. juni 2010 Jeg ville bli: Kriminaletterforsker labtekniker åstedsgransker brannmann politi Alle disse yrkene ville jeg utdanne meg som tidlig i tenårene. Ønsket er der enda, men det kommer aldri til å skje. Jeg endte opp som en helsesekretær. Umulig å få full fast stilling i det her, så jobber på fabrikk.. Sånn kan det gå! Hehe
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #9 Skrevet 29. juni 2010 Jeg som ville bli helsesøster..er sykepleier, men fortsatt ung;-)
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #10 Skrevet 29. juni 2010 Jeg ville bli barselpleier, men skal utdanne med til jordmor
Den heldige eier av ett barn Skrevet 29. juni 2010 #11 Skrevet 29. juni 2010 Pianist og lege. Nei, jeg er ingen av delene. Spiller piano med tuppelina og for nydlingen og de eldre på det lokale eldresentret nå og da, men ikke noe mer. Legeyrket virket ikke så fristende lengre da jeg begynte på videregående:)
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #12 Skrevet 29. juni 2010 Jeg er fortsatt ung da:P Fikk det for meg at jeg skulle bli havforskrer, kiropraktor, flygeleder eller brannmann. Skiftet på de 4 like ofte som jeg skiftet truse. Endret mening da jeg begynte på gymnaset. Skiftet rett over til helse & sosial hvor jeg går enda. Hva jeg ender opp som, er ikke godt å si - men jeg sikter mot helsesøster=)
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #13 Skrevet 29. juni 2010 Fra jeg var 4 til jeg var 10-12 år skulle jeg bli bilmekaniker sånn som pappa.. Deretter skulle jeg bli veterinær i noen år, før jeg som 17 åring bestemte meg for å bli arkitekt.. Det har jeg aldri angret på, elsker yrket mitt! Nå har jeg også begynt å drømme om å bli forfatter, og jobber med saken.. Så man trenger ikke å slutte å drømme når man bli voksen og har oppfylt èn drøm!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #14 Skrevet 30. juni 2010 Jeg ville bli reisende journalist for Det Nye eller et annet dameblad :-) Skulle bare ligge på stranda og spise god mat og skrive reiseanbefalinger fra eksotiske steder rundt om i verden. Dessverre ble jeg så skolelei på vgs at snittet de krevde på journalishøgskolen var uoppnåelig. Ble lærer til slutt.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #15 Skrevet 30. juni 2010 Jeg ville bli lege eller ernæringsfysiolog, men ombestemte meg på videregående og ble førskolelærer.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #16 Skrevet 30. juni 2010 Oi ville bli vetrinær,og lege, og er student for øyeblikket Utdanner meg som dyrepleier, så fant en grei middelvei for min del
Gemini7 Skrevet 30. juni 2010 #17 Skrevet 30. juni 2010 Som barn drømte jeg om å bli arkeolog, elsket historie og tanken på å kunne finne "skatter", rester fra en helt annen tidsepoke var utrolig besnærende for meg. Da jeg ble litt eldre var drømmen forfatter (og den er det litt enda). Jeg holder i dag på m doktorgraden i psykologi. Startet på universitetet med språkfag, tenkte sikte mot å bli oversetter som første steg mot forfatteryrket. Men fordi jeg er litt eksistensiell av meg, fant jeg ut i løpet av første året at det ville være veldig demotiverende for meg og totalt meningsløst i den store sammenhengen å bare oversette andres arbeider uten å skape noe eget. Hoppet over på psykologi, bare for å prøve, fordi jeg alltid har tenkt at det var et spennende fag men likevel ikke har hatt lyst til å bli psykolog. Da var jeg solgt- fortsatte med psykologi og tok mastergraden (ikke klinisk psykolog)- og da jeg fikk tilbud om PhD var saken biff. Så det blir forskning på meg- der får jeg både muligheten til å bruke kreativitet, skape noe eget (egne forskn.prosjekter/publikasjoner) OG bruke språk-/skrivegleden min, da artiklene vi publiserer skrives på engelsk.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #18 Skrevet 30. juni 2010 Frisør ) Også innenfor reiseliv Så ville jeg jobbe mer eiendom i Spania, jeg bodde der en periode.... Endte opp som rengskapsfører, op bygda jeg er født og oppvokst i:o)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #20 Skrevet 30. juni 2010 Ville bli arkeolog og dyrlege,dyrelege var uaktuelt da jeg har allergi:( Ble helsevesenet
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #21 Skrevet 30. juni 2010 Da jeg var veldig liten, altså barnehagen, skulle jeg bli brannmann. Var nok litt farget av at jeg var eneste jenta i gata og lekte med gutter Da jeg ble litt større skulle jeg bli flyvertinne, var nabodamen som startet den drømmen. Hun hadde så fin uniform og så snerten en trillekoffert, og kom stadig hjem med små presanger fra hele verden, hehe.. Jeg utdannet meg til førskolelærer.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #22 Skrevet 30. juni 2010 Min største drøm var å bli lege... Men ville også bli advokat eller pilot.. Endte opp med å bli sykepleier-men angrer ikke på det!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #23 Skrevet 30. juni 2010 Ville bli arkeolog eller kassadame. Ble arkeolog:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå