Gå til innhold

3 barneseter i bilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert mange som har spurt om dette før, men jeg spørr igjen:

Venter nr 3 og har nå innsett i at det kommer til å bli trangt med 3 barneseter...Dere som får plass til to stk 15-36 kg seter sammen med ett spebarn eller 9-18 kg sete, hvilke seter har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel heller et spørsmål om hvilken bil man har - noen biler er mye romsligere i baksetet enn andre, selv om bilen i seg selv ikke er særlig større.

Vil tro det er forholdsvis små forskjeller på bredden på barnesetene, selv om det selvfølgelig kan variere noe. Kanskje ta med målebånd når man skal kjøpe nytt barnesete?

Jeg får plass til ett akta graco duologic (tar forholdsvis stor plass siden det er festet med isofix) + 2 stk 15-36 seter (det ene er Britax, det andre husker jeg ikke). Hadde ikke hatt sjans til det i den forrige bilen vår.

Skrevet

HI her:

Ja klar over at det har mye å si på bilen...har bare ikke lyst til å bytte den ut, så nå jakter jeg på smale barneseter;-) Har dere akta gracoen i midten eller på ene siden?

Målebånd var ikke så dumt!

Skrevet

Akta graco på siden. Den "stjeler" en del plass siden den er festet med isofix og dermed ikke står heeelt ut i siden. Men som sagt har vi et forholdsvis romslig baksete, så det går greit.

Skrevet

Hvilken bil har du da.

Er jo greit å starte med om det i det heletatt er håp om å få inn tre seter, noen biler går det rett og slett ikke an å få inn tre seter

Skrevet

Hva slags bil har du da? Vi får glatt plass til to 15-36 + maxi cosy i vår peugot 307. Hvis du bor i nærheten av en babyshop kan du ta med bilen og få hjelp til å prøve de forskjellige setene i bilen :)

Skrevet

Vi tok med bilen til Reflex butikk og fikk god hjelp. I vår Opel Zafira får vi plass til britax base med isofix på en av sidenen til minsten. Britax i midten til eldstemann på fire år (forovervendt) og et Recaro sete bakovervendt til 2 1/2 åringen. Har også sjekket at vi kan snu hennes sete og likevel få plass. Ingenting å gå på... så er glad at vi fikk det til.

Skrevet

Tok ganske enkelt med bilen til butikken når jeg skulle kjøpe sete jeg..

De har jo utstillingsmodeller av alle setene og den ene damen som jobbet der bar ut seter og prøvde som bare det ;)

Var ikke noe problem for oss da, 6-åringen sitter i et sånt pute-med-rygg sete bak sjåføren, 3-åringen sitter i et forovervendt maxicosi sete i midten og babyen i en maxicoci babysetet med base bak passasjersetet. God plass..

Skrevet

HI her!

Takk alle sammen, skal jammen ta med bilen i butikken så vi får forsøkt å plassere litt...:-)

Litt dumt å ikke begynne med hvilken bil jeg har ja, forstår jo nå at det kan være snakk om cm om det går eller ikke...Har en BMW 530, stasjonsvogn, noen som har den samme, så vet jeg litt hvilke seter jeg kan forsøke med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...