Gå til innhold

Samboeren slenger drittkommentarer hele tiden! :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ærlig innrømme at humøret mitt er ikke helt på topp om dagen. Jeg er mye sur og grinete og spesielt på samboeren. Formen er heller ikke sælig på topp med kvalme, hodepine, vond nakke og trøtt som ett dovendyr.

I kveld kom han med to alternativer som såret meg veldig:

 

1: enten tar du abort slik at humøret kommer tilbake og vi kan leve sammen og ha det fint. Og ikke få flere barn

 

eller

 

2. Du kan skjerpe deg, ta deg sammen mtp humøret ditt. Du er snart 30, oppfør deg deretter!

 

Det er vondt og hre noe sånt.

 

Fikk også høre at han orker ikke å reise på ferie med meg om jeg skal være sånn, da får jeg heller bli hjemme og sove en uke. (med spydig tone i stemmen).

 

Veit jeg heller ikke er snill mot han, men er det rettferdig å bli behandlet sånn?

Jeg sier og mye stygt til han for jeg blir så sinna når han holder på sånn, men da er jeg syk i hodet osv... Men det er helt greit at han holder på , for han mener selv han snakker til meg på en ordentlig måte???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hva?! Stakkars deg. Jeg er ikke verdens snilleste for tiden jeg heller, for jeg merker det også på humøret, og jeg har ikke fått så mye som en kommentar fra mannen min.

Det går ikke an å la seg behandle på den måten. Det er IKKE greit!

 

Har vært i forhold med en sånn en jeg også en gang, som varte i mangen , mangen år så jeg vet hva du mener. Men det er faktisk ikke deg det er noe galt med. Ikke det att han kommer til å synes det, men det går ikke ann å si att du skal ta abort fordi du er humørsjuk!!!

Han snakker iallefall ikke normalt til deg, det er greit.

 

Stakkars deg. Jeg håper det blir bedre. Vær sterk og tro på deg selv og det kommende barnet ditt. Han kommer uansett til å synes han har rett til å snakke til deg på denne måten. Og spør du meg så er ikke det noe å lengte etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn

Sier det nå slik jeg:

Om du så har ekstremt dårlig dag, så hjelper det ikke å refse på samboeren sin.. Ditt dårlige humør påvirker faktisk han også, mer enn vi kan ane.. Så enda det er forferderlig å si, så har han sin grunn, og jeg kan til dels støtte han i den holdningen!

 

Om jeg oppfører meg dårlig ovenfor samboeren min, så kan jeg ikke forvente at han sitter og tar i mot det uten å reagere..

 

Sier som de fleste: Det du vil andre skal gjøre mot deg, må du gjøre mot andre!

Du får det du selv gir, rett og slett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn !

Kanskje han har rett til å svare.. MEN du får det ikke bedre med deg selv eller humøret ditt med slike kommentarer.. Det bør han vite!

Du blir mer såret og begynner kanskje å undre..

 

Men det spørs jo såklart litt på hva du sier til han.. men jeg syns det har gått LITT for langt om han sier slikt.. Du kan ikke sååå mye for det akkurat..

Det burde han skjønne.. heller ta det opp rolig med deg og prøve og gjøre deg blid.. Selv om det kan være vanskli ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvitt deg md han, han er absolutt ikke giftemateriale...er han sånn nå, hvordan er han når du har barnet i armene? Det fortjener ingen å høre! abort? Hyggeli...han ville jg kvitta mg med før dt blir før seint...

 

Hardt å høre men har vært der...og dt blir ikke bedre med barn i huset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags type er dette? Ta abort? Ønsker han ikke barnet? Høres veldig greit ut å få en ukes pause fra han der, helst mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy faen :( Ta han me til legen så han kan fortelle han om hva som skjer med en gravid kvinne! Samboeren din trenger virkelig hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg kjenner denne saken, så vil jeg generelt si at når man er gravid, må man også tenke over egen oppførsel. Selvom man er gravid, så har man ikke amnesti på å behandle de rundt seg dårlig bare fordi man er hormonell eller har humørsvigninger.. Kjenner flere gravide som oppfører seg mye dårligere enn de normalt sett ville gjort, for så å unskylde seg med graviditeten.. Det er faktisk vårt ansvar også å få parforholdet til å fungere, og da får du bite i deg humørsvingningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, det er ikke lett. Jeg føler selv jeg ikke blir "forstått" og vet han irriterer seg over at jeg er i dårlig humør og trenger ekstra søvn etc... Men jeg klarer bare ikke å styre meg av og til, hormonene tar helt overhånd!

 

Men husk nå på at dere er to om dette og dere skal faktisk ha barn. Dere må samarbeide fram til barnet kommer og ikke minst etterpå. Det kreves jo enda mer tålmodighet når barnet er kommet, da er man iallefall sliten (som oftes).

 

Ta en prat med han når dere begge er i greit humør. Si at du vet du er irritabel og grinete. Men at du ikke kan for det, og det er en grunn til det: du er gravid og hormonene herjer i kroppen. Jeg synes faktisk han bør tåle litt ekstra nå i denne tiden og bite ting litt i seg. Så får du heller si at dersom han gir litt, så skal du prøve å ikke være så grinete.

 

Det viktigste er å snakke om det og at han vet at du er lei deg for kommentarene.

 

He he - jeg har en venninne som kjøpte en bok til mannen da hun var gravid, jeg husker ikke hva den heter, men den handler iallefall om hvordan vi blir til rene monstre når vi er gravide. Og det hjalp for han å lese at dette er helt normalt. Han må bare bite tennene sammen!

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...