Gå til innhold

vurderer å sterilisere meg. ønsker kun ordentlige svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ikke rukket å bli 25 år enda og jeg vet ikke om jeg orker flere menstruasjoner. jeg er full av PMS og har kun 1 uke fri i mnd hvor jeg føler at jeg er meg selv. noen som vet om det er mulig å ta ut egg å kutte egglederne å slippe unna mensen. men da beholde eggene til å bli gravid senere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du slipper ikke mensen selv om du steriliserer deg. Da må du fjerne livmoren.

Skrevet

Dette hørtes ut som en veldig komplisert løsning! Veldig mange blir kvitt både pms, smerter og blødninger ved å ta p-piller eller andre hormonpreparater.... snakk med legen din!

Skrevet

Du får mensen som vanlig selv om du steriliserer deg ved å kutte egglederne. Det eneste som er forskjell ved å gjøre det er at sædcellene ikke har noen bane fram til eggene.

Skal du "fjerne" mensen må du røske ut alt som er der inne, men det er ikke noe de gjør uten en alvorlig grunn.

Skrevet

jeg kan ikke ta hormonpreparater. og legen vet ingen annen løsning enn å fjerne alt som er der. av å til hadde det vært lettere å være mann!

Skrevet

Jeg skjønner at du sliter med pms Hi.Det skal ikke undervurderes! Men, dette er nok lite gjennomtenkt. Hvis du skal slippe unna pms holder det ikke å sterilisere seg, du må fjerne livmoren, og går da direkte inn i overgangsalderen - med alt det innebærer! Du vil ikke kunne få barn etter en slik operasjon, og du vil sannsynligvis miste sexlyst, du vil få mer mannlig hårvekst, få tørre slimhinner, hetetokter, sprø benbygning m.m.

Menstruasjon, pms ++ er vårt lodd i livet som kvinne.. Beklager, men sånn er det bare. Snakk med legen din om andre løsninger. Kanskje det finnes medikamenter som reduserer pms-plager..?

Skrevet

Har du Leiden V? Kan vere at du kan ta prostagenpreparat, det er det eneste som funker for meg. Cerazette.

Østrogenpreparater gjør at jeg mest sannsynlig dør.

Skrevet

ja vet jo som etteravtale med legen at det blir østrogenpreparater etter sterilisering. men han har gitt meg et par år å tenke igjennom dette på. er jeg fortsatt like plaget når jeg når 30 skal vi revurdere det og det er nesten 6 år til. har hatt TR i snart snart 15 år. nå er jeg lei. om det betyr å måtte heller barbere seg i ansiktet hver morgen pga uønskt hårvekst so be it! det finnes midler som permanent tar bort hårvekt. og overgangsalderens overgang varer ikke lenge i vår familie så det er ikke mye om og menn...

Skrevet

du kan jo ikke bli gravid hvis de fjerner livmoren din... Men, hvis du har barn så kan det jo være verdt det!

Skrevet

En del av de som steriliserer seg opplever visstnok å få større blødninger, såfremt de ikke også fjerner livmoren som nevnt lenger oppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...