Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #1 Skrevet 29. juni 2010 Har krav på OS fra juli av men Nav hadde klart å rotet bort noen av papirene fikk jeg i dag beskjed om at pengene kom tidligst i august. De beklaget så mye men hva hjelper det meg? Kommer nok til å klare oss. På et vis, men det blir fryktelig trangt. jeg kan alltids klare meg uten middag hver dag, men mini må jo få. Det jeg syns er verst at det blir ingenting til over til andre aktiviteter. Kommer til å bli sittende hjemme til august. Jaja skal kansje være glad vi har tak over hode hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 Trodde at noen nær deg var alvorlig syk jeg når jeg leste overskriften.. Kanskje det er sant hva de sier " the best things in life are free"???
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #3 Skrevet 30. juni 2010 Jajo. du har vel rett. Men du har faktisk noen som ikke har det så bra. Skulle reise å treffe fille onkelen min. Han har alvorlig kreft og kommer nok ikke til å feire jul. Håper vi rekker han før han drar avgårde...
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Om du ikke var klar over det så er det utrolig mange selv med full jobb som ikke har råd til annet enn å "sitte hjemme" i ferien.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 Huff så irriterende! NAV burde gjort det de kan for at du får pengene nå siden de har rotet det til. Du kan sikkert få et lån på nav da. Så trekker de det automatisk når du får pengene i august. Nav har vel sosialtjenesten nå? De kan ikke la deg og et barn sitte uten penger til mat engang. Dra nedover og snakk med de. Finn en løsning.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #6 Skrevet 30. juni 2010 Når søkte du om overgangsstønad? Jeg har krav på det fra mai, men vet ikke hvor lang tid det tar før jeg får dem. Er bare 2 uker siden jeg søkte. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #7 Skrevet 30. juni 2010 Har heldivis litt oppspart så skal sette meg ned med et regnestykke å se om det går opp. Pratet med min mor også å hun kunne hjelpe meg med litt matpenger hvis det skulle være nødvendig. Skal dra på sosialen å høre over helga. Noe må de jo kunne hjelpe meg med Husker ikke når jeg søkte men søknaden hadde vært ferdigbehandlet på 1 måned hvis de ikke hadd rotet bort papirene mine. Men det er 3 mnd behandlingstid og det kommer ant på hver enkelt kommune hvor lang tid det tar. HI
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #8 Skrevet 30. juni 2010 Søk om sosial hjelp. De låner deg pengene frem til overgangsstønad blir utbetalt. Da har du inntekt, men får jo ikke etterbetalingen fra nav. Om du greier å spinke å spare deg igjennom sommeren, vil u få utbetalt overgangsstønaden for hele perioden fra søknadstidspunkt, eller inntrådd rettighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå