Gå til innhold

For meg fungerer ammingen på kiloene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er av de heldige som etter at jeg har tatt av "graviditetskiloene", har fortsatt og tatt av 8 kilo. Ammingen har nok hjulpet meg masse samtidig som jeg er bevisst på hva og når jeg spiser (ofte og lite) og går mye turer. Er veldig fornøyd og ønsker å ta av noen kilo til. Jeg har alltid, ifølge BMI målinger, vært innenfor gruppen "overvektig".

Nå er jeg redd for at når jeg slutter å amme, vil kiloene hoppe på meg igjen? Jeg ønsker å fortsette med den livstilen jeg har hatt siden mini ble født for snart et halvt år siden.

Er det noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fullammet til vesla var 6 mnd. gammel. Tok av alle "graviditetskiloene" i løpet av de første 3 mnd. og gikk ytterligere ned 4 kg til i den perioden jeg fullammet. De 4 kg kom desverre snikende på igjen etter at jeg sluttet å fullamme, selv om jeg mosjonerte og spiste akkurat det samme. Men det er jo ikke sikkert at det er sånn for alle....

Skrevet

Jeg gikk ned 6-7 ekstra kg sist jeg ammet, men la på meg alt igjen etterpå. Men jeg gjorde ingenting for å ikke gjøre det. Spiste akkurat det jeg ville (og jeg er veldig glad i sjokolade...) og trente ingenting annet enn å gå tur. Antar at jeg hadde klart å holde meg der hvis jeg hadde trent mer og spist mer sunt både mens jeg ammet og etterpå.

Skrevet

Så heldige dere er! Jeg la på meg bare 7 kg i svangerskapet, og de og 3 kg til var borte da jeg kom hjem fra sykehuset. Gikk ned ytterligere et par kg de to første ukene etter fødselen, før jeg begynte å gå opp igjen :( Nå er det 7 mnd siden fødsel og jeg veier det samme som da jeg var høygravid :( jeg går tur nesten hver dag, og spiser forholdsvis sunt og variert. Men neida :( Lurer på om det blir bedre når jeg slutter å amme.

Skrevet

Huff, det var kanskje ikke akkurat disse svarene jeg ville ha;) Jeg vil ikke være stor og tung lenger. Det er så deilig når folk rundt meg kommeterer så slank og flott jeg er blitt, og jeg føler meg vanvittig vel. Jeg tok av forrige gang jeg ammet og men da var det lite aktivitet og spiste/drakk det jeg ville i ettertid. Håper som sagt at denne livsstilsendringen gjør at jeg ikke legger på meg igjen. Føler meg ganske flink som er så målbevisst og standhaftig som jeg er, synes faktisk det er bare artig. Har tro på at dette er rette veien å gå for å ta av kilo, har selv ikke tro på dietter og mirakelkurer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...