Gå til innhold

Kommunal bhg- betaler vi full pris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi MÅ ta ut 3 uker ferie til barnet vårt. Må vi likevel betale full pris den måneden vi tar ut disse ukene? Det er isåfall hårreisende!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Juli er alltid betalingsfri. Syns du det er grusomt å ta ut 3 uker ferie? Høres nesten sånn ut. Barnet skal vel ha 4 uker ferie.

Skrevet

Så hårreisende at du må tilbringe tid med barnet ditt.

Skrevet

Ok, ja men da er det ikke så ille. Nei, slapp av det er på ingen måte grusomt å ta ut ferie. Men mener at når bhg krever at vi skal ta ut 3 uker ferie, så skal vi ikke betale for full plass. Vi skal ta ut 5 uker sammen hele familien, og betaler for de 2 ekstra ukene som ikke er påkrevd ;)

HI

Skrevet

Jeg skal ikke si noe om betaling, har ikke oversikt akkurat på den biten.

Men jeg vil få kommentere litt om ferien - her vi bor må vi ta ut 3 uker sammenhengende ferie for barnet vårt - og DET er ikke like enkelt bestandig. Når vi ikke selv har mulighet for 3 uker sammenhengende ferie fra jobb, og har null venner/familie som kan stille opp, så sliter vi litt. Vi tar ut ferie overlappende, men som familie syns jeg lite om dette.

Skrevet

Tror dere misforstå Hi nå.

Det Hi mener med hårreisende,, er at hun må betale full pris på bhg, selv om hun tar barna ut i ferie i 3 uker.

Men som hun første anonym sier HI: juli er betalingsfri mnd, så om dere tar barna ut i ferie i 3 uker, så betaler dere ikke for plassen da.

Skrevet

Haha, du skulle bare visst ;) Var lenger hjemme med barnet mitt til han var 2år, og jobber bare 60% nettopp fordi jeg VIL tilbringe så mye tid som mulig med han.. så pass kjeften du, når du ikke vet hva du snakker om

Hi

Skrevet

Anonym 22:00

takk gud for at det er folk her som ikke vrir og vender på alt ;) Takk for svaret, da fikk jeg svar på det jeg faktisk lurte på!

HI :)

Skrevet

Beklager! Supert at du er sånn! Ikke mange det!

Skrevet

De fleste misforstår dette med betaling. Barnehagene tar makspris betaling for plassen pr år uansett hvordan betalingene fordeles.

I løpet av et barnehageår betaler du 25.630 kroner uansett, hvordan barnehagene fordeler dette varierer. Noen har betingsfri juli, slik at foreldrene tror at de har en "gratis" måned, mens andre har litt lavere månedsbetaling hele året inkludert juli.

Ingen får "avslag" for at barnet har ferie, totalsummen blir samme uansett :-)

Skrevet

Men de fleste har nok betalingsfri, lettere å holde styr på det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...