Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere opplevd at legen ikke hørte fosterlyden i uke 11, men alt har visst seg å være bra forde? legen min ble litt stressa etter at han ikke klarte å høre fosterlyden da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ihvertfall hørt at det ikke er uvanlig å ikke høre hjertelyden i uke 12...

Skrevet

Hørte ikke hjertelyden før uke 13, og det med min egen Angelsound. Jordmora fant ingenting, og virka stresset hun også. Meeeen kunne berolige med at det var HELT vanlig, og normalt ville hun ikke sjekka hjertelydene før uke 15 (da er man sikker)

Skrevet

Jeg var hos jordmor første gang i uke 14, da sa hun at hun kunne lytte etter hjertelyden om jeg ville, men jeg måtte love å ikke bli redd om hun ikke fant den for det var ikke unormalt at de ikke fant den så tidlig. Hun klarte ikke å finne den da.

Men nå er jeg i uke 22 og alt var hvertfall bra på ordinær UL i uke 19.

Jeg vet at en del leger og jm ikke vil lete før etter ordinær UL for det hender de ikke finner den før det.

Min lege fant den da jeg var i uke 17.

Skrevet

Fikk beskjed av legen min at det ikkje var noko vits å prøve å høre hjertelyd før etter veke 12. I veke 13 hørte legen min hjertelyd, men eg kan ikkje si at eg hørte det. Var tilbake i veke 16 og då hørte vi det klart og tydelig.

Skrevet

Legen lyttet ikke etter fosterlyd før i uke 20 på meg.. Han sa det ikke var noen vits før. Og han sa også at han ikke ville lytte etter det så tidlig fordi det kunne hende at han ikke fant det og da ville han ikke gjøre meg bekymret:) Men kommer ann på hver enkelt lege..

Skrevet

jeg var hos jordmoren for ca 1uke siden og da var eg 13+3 dager.fikk høre foster lyden;) 150 slag i min.vanlig er det alt i fra 120 -160 i min.helt herlig.på først forsøk gikk det. er nå i uke 15;)

så forstere da eg var litt over 8uker. tok innvendig ul.så hjerte slo;)

lykke til videre i svangerskapet til dere alle sammen.

gleder meg til å kjenne spark i magen;)

curlymamm

Skrevet

fosteret flytter seg mye rundt, og har mye plass når man er 11 uker på vei. legen min fant fosterlyden da jeg var på kontroll i uke 12, men hørte den bare i 10 sekunder ellerno før ungen hadde flytta seg. før legen startet å lete etter fosterlyden sa hun at jeg ikke måtte bli redd dersom vi ikke fant den, da det var tidlig ennå..

ta det helt med ro, fosteret har det nok heeelt fint=)

Skrevet

Jeg hørte fosterlyden for første gang når jeg var 10+6 med doppler hjemme. Måtte forsøke flere ganger før jeg fant det. Hos meg fungerte det kun når jeg hadde full blære, for da blir visstnok livmoren presset oppover. Prøvde en gang rett etter at jeg var på do, og da fant jeg den ikke!

Skrevet

Om legen din hadde funnet fosterlyd i uke 11 hadde du vært heldig. Ikke så ofte man finner det så tidlig. Jeg var til lege i dag (er 14 fullgåtte uker i morgen). Hun ville egentlig ikke sjekke fosterlyd i fare for å gjøre meg nervøs, men siden jeg ikke finnes nervøs (har begynt å kjenne spark) så prøvde hun seg likevel. Og vi fant fosterlyd! 150 slag i minuttet. Men legen var veldig fornøyd og overrasket, for hun sa hun skjeldent fant fosterlyd før etter 15 uker.

Så ikke stress, det er fortsatt veldig tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...