Gå til innhold

Noen som vet ang pappapermisjon og sykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappaen er hjemme i permisjon med datteren vår, men han har blitt syk. Får jeg fri for å passe henne, eller må jeg ta permisjon uten lønn? Hvis jeg får fri, hvem lønner meg da? Nav eller jobben min? Vi er forresten separert, hvis det skulle ha noen betydning for saken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om den som har perm er så syk at man ikke kan ta seg av sine egne barn går vedkommende til legen, legen sykemelder i dette tilfellet far, og skriver en erklæring som sendes til NAV om at han ikke er i stand til å ta seg av sine egne barn. Så overtar mor permisjonen. Han kan ikke ta igjen disse permdagene han da er syk, iom de blir overført til deg!

Enkelt og greit!

Men da må han være syk og... ikke bare sånn mannfolksyk...

Evt så kan du ta av disse barnepassers sykdom dagene. Tror det er 10 dager til disp der!

Skrevet

Man bruker da syke-barn dager først isteden for å søke NAV om å få overført permisjonen.

For å overføre permidjonen, må man sende søknad til NAV som i verste fall tar endel tid å behandle. og er man heldig så er ikke legeerklæringen god nok, og man får avslag!

Så med mindre far er blitt alvorlig og langvarig syk bruker man syke-barn dagene!

Skrevet

Ok, visste ikke at jeg kunne det så lenge det ikke er barnet som er sykt, men da gjør jeg selvsagt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...