Gå til innhold

Teatre olje mot molusker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som vet om en spesiell type teatre olje som fåes kjøpt på helsekost eller lignende - til hjelp mot molusker? Jentungen vår har slitt med dette siden nyttår. Hun er voldsomt angrepet, spesielt på innsiden av lårene. Hun klør på dem og så begynner det å blø og de blir såre og vonde. Vi har prøvd flere forskjellige kremer, men ingenting hjelper. Leste om noen som anbefalte teatre olje, men lurte på hvordan denne brukes og hvordan den skal blandes ut, for det kan vel ikke smøres på uten å tynnes ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, har ikke erfaring med dette, men derimot erfaring med teatree!

dersom jenta di har åpne sår pga kloring, ville jeg bare brukt litt aloevera først for å få det til å gro litt, for teatree kan svi litt i sår.

dersom hun har litt følsom hud, kan du deretter tilsette noen dråper teatree i litt aloeveragel eller i litt olje, (bruk gjerne solsikke/raps) men det beste ville nok vært å ta teatreen rett på huden, da blir den sterkest. du kan ta noen dråper i håndflaten din og rett og slett bruke fingeren din til å dyppe i teatree og pirke borti molluskene (så unngår du at det blir smurt masse sterk olje på huden der det ikke er mollusker)

gi beskjed hvis det hjelper, da! bra med tips og triks mot mollusker :)

Skrevet

Hei

Jeg prøvde å få tak i teatreeoil for noen år siden, men uten hell.

Derimot kjøpte jeg en dekkstift i samme merke (teatree) på bodyshop som jeg brukte på molluskene. La på et tykt lag og molluskene ble borte.

Må legge til at mitt barn ikke hadde åpne sår, prøvde å ta de før det gikk så langt. Hvis mollusken var blitt "moden" stakk jeg hull på de og klemte ut det hvite før jeg la på dekkstiften.

Lykke til!

Skrevet

apotekene får lov å selge teatree (ikke lenger helsekost) jeg har pleid å kjøpe på apoteket i majorstua krysset, ellers skal det være mulig å få bestilt på alle apotek :)

Skrevet

Aha :-) Jeg spurte bare på helsekosten.

Skrevet

Jeg kjøper det på shopping4net.no. De har ulike typer.

Mine barn har vært plaget..2år i slengen. Har prøvd det meste. Med minsten har jeg nå begynt å kneppe de av med pinsett. Det er det hvite inni som smitter. Når mollusken er hvit knepper jeg bort med pinsetten. Han reagerer ikke på det. Nå har han bare noen få stykker som jeg smører med oljen. Men ikke så ofte for den skal vel egentlig ikke brukes på barn....ikke over lang tid ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...