Dane Skrevet 29. juni 2010 #1 Skrevet 29. juni 2010 Skal ut å reise med fly og må ta tog. Tenkte det var greit for det går tog direkte til Gardemoen...så lenge det ikke er arbeid på linja...Det ødela alt! For å reise aleine med to unger (en på 9 mnd og en på 3 år) kommer i utgangspunktet til å bli slitsomt om jeg ikke må bytte over til buss...også bytte igjen på Oslo S... ARGH! Men åssen er det med barn på buss? Kan de være med uten barnestol? Innbiller meg at det har blitt strengere med bilstoler til barn i buss?? Om det ikke har det merker jeg at jeg ikke liker å kjøre buss uten at de er forsvarlig sikra. Å sitte fastspent i vogna er jo ikke akkurat sikkert da... Så lurer fælt på hva jeg skal gjøre... :-/
jordbærsjokolade Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 Det er ihvertfall ikke påbudt med bilstol i buss. Du har jo ikke mange alternativene egentlig, ha treåringen fastspent med belte og den på 9 mnd enten i fanget ditt eller i vogna som du kanskje kan spenne fast med en sele men som du uanset tmå holde fast. Tenk om alle skulle ha med seg bilstoler til både to og tre barn hver gang de skulle kjørt med buss, det går jo ikke:)
Fikk maibaby06 Skrevet 29. juni 2010 #3 Skrevet 29. juni 2010 Hvis det er buss som erstatning for tog kan det være turbuss de setter inn, og da er det (alltid) to barneseter, ofte er de integrert i setet foran. Da må det setet slås frem, og så er barnesetet i ryggen av setet. De sitter da fastspent bakovervendt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå