Gå til innhold

Vann i kroppen og ikke gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvorfor dette skjer? Jeg er plaget nå i varmen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg slet også med det. kjøp noe på helsekosten (husker ikke navnet men spør dem) som hjelper mot vann i kroppen. koster rundt 100,- og funket bra på meg. kan jo være et forsøk for deg;)

Skrevet

Drikk mer vann....Da slipper du det problemet...

Skrevet

tror ikke d er en løsning, jeg er flink med å drikke vann igjennom hele dagen og hadde allikevel problemer med vann i kroppen..

Skrevet

Det er løsningen om du ikke har alvorlig hjertefeil eller noe annet.

Jo mer vann du drikker, jo mer slipper kroppen tak på vannet. Jo mindre vann du drikker (og mer cola, saft, sukkerholdig drikke) jo mer vil kroppen lagre det lille vannet du har.

Jeg selv sleit endel med det samme som deg, spesielt når det ble varmt. Da gikk jeg til legen, og han anbefalte meg å drikke litt mer enn 2.5 liter vann ila dagen, og etter tre uker, ga kroppen slipp på vannet.

Skrevet

motsatt meg meg;P merkelig.hehe. kanskje pcos hadde en sammenheng der allikevel da. jeg drikker kjempe mye vann men d ble allikevel et problem. inntil hjelpen fra helsekosten;)

Skrevet

Har også slitt med dette i perioder, hos meg skyldes det som regel:

- Pms (vanlig årsak)

- For mye salt mat eller snacks de siste dagene, spesielt chips, peanøtter o.l blir jeg hoven av.. og taco, pizza og annen salt mat.

- For lite væskeinntak, drikk MYE vann

- For lite søvn (kroppen får ikke hentet seg inn igjen og kvittet seg med avfallstoffer)

- Varme

Hvis jeg spiser sunt, drikker mye vann osv er jeg ikke særlig plaget. Prøver å begrense saltinntaket.

Skrevet

Ser mange mener salt er grusomt her. Ikke helt sant det. Kroppen har behov for salt.

Det med at du skal drikke mye vann stemmer heller ikke. (Noe som kalles vannforgiftning)

Du drikker vann når du er tørst. Holder det.

Gå til legen å få tatt blodprøver. Kanskje det kan gi noen svar?

Ta vitaminer daglig, kanskje noen du mangler..

Skrevet

Kroppen trenger salt??? Hvor står det???

Mye vann skal man drikke! Du virker helt på jordet. Vannforgifning snakker man om hvis man drikker maaaange liter om dagen. 2-3liter om dagen er anbefalt! Full skjerpings!

Skrevet

Kroppen får da i seg nok salt gjennom et normalt kosthold, det er snakk om salt fra usunn mat, chips, peanøtter osv her som ikke er bra for noe! Leger anbefaler faktisk å kutte ned på saltet og øke væskeinntaket hvis en har vann i kroppen!

Skrevet

Folk spiser forresten i gjennomsnitt dobbelt så mye salt enn en behøver, ifølge helsedirektoratet.

Skrevet

Jeg fikk vannforgiftning av å drikke 3 liter vann. Drakk det på fordelt på en time. Har normalt kosthold å fikk da for lite salter i kroppen. Derfor jeg sier salt er viktig det og!

Skrevet

Er du seriøs? Selvfølgelig skal man ikke gi en 12åring 4 liter med vann på kort tid! Dette er den dummeste argumenteringen jeg har vært borti!

12åringen hadde sikkert klart seg fint om han ikke hadde styrtet 4 liter vann på noen minutter, men heller drukket det jevnt over hele dagen...

Nei, dette blir for dumt....

Skrevet

Du får somregel ikke for lite salt i blodet av å drikke 3liter vann på en time. Det er mineralene du har i blodet ditt du tynner ut. Salt har du helt sikkert nok av. Salt er IKKE viktig, så sant du spiser mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...