Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #1 Skrevet 29. juni 2010 reiser med barna sine laaangt avgårde, 12 timer på fly.. med baby på ca 6mnd.. det er et trygt land med bra standard på sykehus osv. men det er laangt..
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #4 Skrevet 29. juni 2010 Da tenker jeg at de skal sikkert på ferie.. Flott for dem!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #6 Skrevet 29. juni 2010 Tenker at de er supre omsorgsfulle foreldre. Ikke blandt den nye generasjonen foreldre som dumper ungen på andre fordi de skal pleie forholdet.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #7 Skrevet 29. juni 2010 Om det er 12 timer unna Norge tenker jeg at det er Thailand og dit skal man ikke ta med ungene før de er 4 år.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #9 Skrevet 29. juni 2010 Nei, dette er ikke tøv hvis du hører hva FHI, HELFO og forsikringsselskapene har å si...
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #10 Skrevet 29. juni 2010 nei å pleie forholdet ved å ha kjærestetur er bare dumt
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #11 Skrevet 29. juni 2010 Jeg hadde tenkt at det jeg er glad det ikke er meg, men hver sin lyst.
blueeye Skrevet 29. juni 2010 #13 Skrevet 29. juni 2010 Tenker at det er alt for slitsomt for så små barn som blir seriøst understimulert på en sånn tur. I tillegg har de ingen glede av å dra til Thailand, det er alt for varmt og de skal holdes unna solen, så det blir begrenset med stimuli og bevegelse der også. I tillegg er sannsynligheten for at mor eller far kan bli skikkelig syk mye større ved fks matforgiftning i Thailand, og da blir det lite overskudd til å ta seg av barn også, og ved 6 mnd bli ofte de små ammet fremdeles, noe som skal unngås ved matforgiftning. Hadde dratt på lang tur og kost meg med barna når de er fylt tre-fire år og kan kose seg på en så dyr tur, da har de så mye større glede av det! I tillegg er det mye enklere å underholde den aldersgruppen på flyet med fks film, spill, tegnesaker og bøker.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #14 Skrevet 29. juni 2010 Snakk om å ta sorgene på forskudd a!! HI sa vel ikke at det var Thailand? En 12 timers flytur kan jo være veldig mange destinasjoner.....
blueeye Skrevet 29. juni 2010 #15 Skrevet 29. juni 2010 Noen spurte hva jeg mente og jeg svarte. At jeg gikk ut i fra at det var Thailand ble litt feil, forvekslet det med en annen som nevnte Thailand i sitt svar. Hva er meningen med å spørre om hva jeg tenker om jeg ikke skal svare det jeg synes? Det er ikke å ta sorgene på forskudd men å tenke gjennom ting som potensielt kan skje. Jeg liker å kunne planlegge, enkelt og greit. Om det blir oppfattet som negativt så javel. På helsestasjonen anbefaler de å vente til barna er tre-fire år før man drar på lange turer (alle destinasjoner over 10 timers reise), men de vet vel ikke hva de snakker om.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 29. juni 2010 #16 Skrevet 29. juni 2010 Om det e på natterstid så tenke æ GO TUR Men om det e på dagtid tenke æ mer "Gla det ikke e mæ" Men en 6 mnd baby sover jo heldivis endel i løpete av 12 tima da, men tenke mer om babyen f.eks får plaga med lufttrykket - ondt i gomman osv. Da vi fløy på bryllupsreisa va gutten våres nestn 8 mnd og han fikk utrolige smerter i gomman pga lufttrykket, og sjøl om turn bare va på 4 tima og han fikk paracet, e æ svært gla for at den ikke varte lengre
blueeye Skrevet 29. juni 2010 #17 Skrevet 29. juni 2010 PS, når det gjelder matforgiftning og amming snakker jeg av erfaring og vil aldri dra til utlandet igjen i ammeperiode. Ikke gøy å ligge på sykehus med bryst som blir fullere og fullere og en pappa som strever i dager med å få i et lite barn mme fordi han ikke tar flaske. Men dere ungjenter må vel erfare det før dere tror det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå