Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #1 Skrevet 29. juni 2010 jeg sparer 1500 i mnd.men dette er til ferier vi skal ha siden når han blir litt større.er uføretrygdet så viktig å prøve å spare så vi får noen fine ferier..
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 Ingenting. Har ikke noe til overs når regningene, avdraget på lån og dagligvarebutikkene har fått sitt.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #3 Skrevet 29. juni 2010 Jeg har desverre ikke muligheten til å spare så mye av min mnd-lønn... Men vi setter gjerne over til dåp, bursdag og jul. Og så har man jo pengegavene fra gamle onkler og tanter. I stedet for å la de pengene gå til leker, klær eller hverdagslige behov, så er vi flinke å sette de pengene på kontoen hennes.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #4 Skrevet 29. juni 2010 Ca. 200 kr i mnd. har ikke noe fast trekk,setter inn når det er noe tilovers og sparer itillegg på en sparegris hjemme.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #5 Skrevet 29. juni 2010 5000 i mnd. Huff, får så dårlig samvittighet:(
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #6 Skrevet 29. juni 2010 Vi har fast trekk på 1500 kr per mnd til vesla + at vi setter inn pengene på sparegrisen når den er full og pengegaver til bursdager og jul
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #7 Skrevet 29. juni 2010 Hæ?? Sparer du 5000,- i mnd? Hvorfor dårlig samvittighet da?
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #8 Skrevet 29. juni 2010 Alle med egen bolig sparer i realiteten til barna sine ved nedbetaling av lånet. Det er jo de som arver oss, og leiligheten står for hovedparten av arven. Når de blir voksne og skal etablere seg selv, kan de få lån med sikkerhet i vår bolig, eller vi kan selv bidra med delfinansiering. Slike ting betyr mye mer enn om man greier å legge noen hundrelapper til side hver måned på en sparekonto (hvor renta ikke er nevneverdig uansett, ihvertfall ikke før beløpet overstiger 100.000).
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #9 Skrevet 29. juni 2010 Ingenting. Han skal lære seg å spare selv, og skjønne at når han putter penger på grisen, så blir det flere penger på konto. Bruker pengene våre på alle sammen, fellesskapet.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #10 Skrevet 29. juni 2010 De har hver sin sparebøssekonto, der setter vi inn bursdagspenger, tømmer sparebøssa og andre pengegaver fra besteforeldre osv. Disse pengene står i ungenes eget navn og det er meningen de skal brukes når det er større ting de ønsker seg. De velger selv hva de vil bruke dette til, om det blir dukkevogn, tv-spill, pc, skiutstyr eller noe annet etterhvert får vi se. Det blir jo fort noen tusen på disse kontoene. Har også opprettet en konto i mitt navn som vi setter 600kr på i måneden, disse er tiltenkt ungene, men vi har ikke bestemt formålet enda. Det kan bli flytte-hjemmefra gave, førerkort, penger til bsu konto e.l. Disse pengene skal fordeles på 3 barn. Sparer ikke så mye for det har vi ikke muligheten til, synes det er viktigere at vi har det greit i hverdagen, kan unne oss litt kos og ha det økonomisk "romslig" nå mens ungene er små enn å gi de en stor konto når de blir voksne. Jeg forsørger dem nå og skal hjelpe dem så godt jeg kan ettersom de vokser opp, men det er ikke min jobb å spare hundretusenvis av penger til dem, en dag må de bli voksne og klare seg selv
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #11 Skrevet 29. juni 2010 Jeg betaler ned på boliglånet! Det har blitt sånn i dag at man ikke får lån uten 10% i egenkapital, når ungene mine skal etablere seg har jeg muligheten til å låne penger på boligen min og gi dem den egenkapitalen. Akkurat nå brukes pengene på familien, sparer ikke til ungene. Men de har selvfølgelig en konto til å tømme sparebøssen og sette bursdagspenger på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå