Gå til innhold

Dere som har erfaringer med amfetamin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye amfetamin er mye å ta i løpet av en dag. Er 1 gram fordel på 3 doser mye? Grunnen til at jeg lurer er fordi en bekjent av meg har tatt disse dosene uten at jeg merket at h-n forandret seg. Tenker at h-n kanskje må være vandt til å ta mye da...huff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min søster har brukt dette og unnskyld at jeg er så direkte men de som tar amfetamin er narkotikamisbrukere.

En slik daglig dose som 1 gram er det hun gjorde " til vanlig" så spedde hun på med heroin og gress og kokain alt ettersom hva var tilgjengelig.

Jeg vil si 1 gram per dag da er du nokså hekta.

Noen vil prøve å si at 1 gram per dag bare noen helger i året er ok men jeg er av en helt annen mening.

Skrevet

Ja, det er store doser.

Jeg pleide å bruke et kvart gram i hver sprøyte.

Å bruke et gram daglig vil jeg si tyder på et meget alvorlig rusmisbruk!!

Skrevet

Hi her... Jeg sier jo absolutt ikke at jeg synes dette er greit. Jeg bare lurer på om det er mye? Er ikke snakk om at h-n har tatt det i sprøyte. Sniffer eller svelger...

Skrevet

Var ikke meningen å være frekk ( anonyma rett under HI) men jeg ville bare poengtere at det er ganske ille å ta 3-4 doser hver dag som tilsvarer 1 gram daglig.

Tar man allerede 1 gram per dag kan du være sikker på at han tar mer.

Og det at de ikke setter med sprøyter er bare tull for de gjør det alle sammen men det er ikke særlig å si at man setter det i sprøyter.

Lurer på om hun som satte det i sprøyter over her er enig med meg i det jeg har jo bare sett dette fra en søsters ståsted. Hun over her har jo erfaring og tror nok at de fleste setter det med sprøyter.

Skrevet

Enten er du blind, eller så har din bekjente en veldig høy toleranse. Du ville antagelig gått av skaftet (ikke kunnet sitte i ro, vært en tornado i husarbeid eller annen og svettet ganske mye). Normalt vil man kunne se det veldig godt på noen som ikke er vant til å bruke amfetamin til og med om man ikke visste riktig hva man skulle se etter. Du vil intuitivt merke at denne personen er det noe "galt" med.

Skrevet

Nei det stemmer ikke helt, er faktisk ganske mange som svelger eller drar amfetamin opp nesen. Spesielt blandt de unge og de som tilhører et mer "partydop" miljø

Har man først begynnt å sette skudd så er det skjeldent en går tilbake til sniffing/svelging.

Synes nå egentlig måten stoffet tas på i denne sammenheng er ganske irrelevant.

Rusmisbruker like mye selv om man ikke er sprøytenarkoman!

Hilsen anni over her som er tidligere sprøytenarkoman.

Skrevet

Det er HELT feil!!!

Jeg fungerte normalt på en slik dose

Samme gjelder blandt annet dem med adhd som blir rolige av amfetaminen.

Skrevet

At de med ADHD blir roligere med amf. er en myte. De blir mer fokuserte og konsentrerte, og greier aktiviteter bedre over lenger tid.

Om du fungerte helt normalt på en slik dose sier vel mer om hvordan toleranseevnen din har utviklet seg gjennom bruken av amf, og ikke minst din manglende selvinnsikt. 4 kvartinger på en dag er MYE, og er hva en veletablert misbruket bruker.

Skrevet

Annie over som er tidligere misbruker har nok rett i det hun sier om sprøyter. Beklager måtte ringe søsteren for å høre. Min søster har hatt adhd og tok stoffet pga det og du kunne ikke se det på henne heller.

Når det er sagt så sa hun til meg at om personen sover på natten så er det et tegn på at han tar piller eller annet for å roe seg ned.

Uansett ønsker jeg deg lykke til. Det er ikke så lett å stå ved siden av. Hos oss tok det 10 år før hun kom seg ut av det. Det står respekt av det å komme seg ut fra et slik miljø og all ære til deg annie over her.

Stor klem til deg.

Skrevet

Du som kaller meg blind...tror du ikke nettopp grunnen til at jeg spør her er fordi jeg selv reagerer på at jeg ikke merket noe uvanlig. Derfor jeg er redd for at denne personen er vandt til å bruke mye. hi

Skrevet

Min mann har adhd og har tidligere brukt amfetamin. Han gjorde det så han skulle klare å sitte stille med beina. Men fikk ikke sove på det. Da måtte det piller til.

En blir roligere av amfetamin når en har adhd, men ikke "normal".

Han tok også et kvart gram pr. skudd. (sprøyte) så 1 gram på en dag, er mye, selv om det trengs mer hvis det f.eks. svelges. Vi har pratet ganske mye om dette temaet.

Flott at du går ut å søker informasjon. Det er mye lettere å takle det, når en vet litt mer om det.

Masse lykke til!!

Skrevet

Det var ikke kritikk til deg å si at enten er du blind eller så er det hun som er tolerant. Det var bare sagt for å illustrere hvor mye et gram er i løpet av en dag. Kvalitet har også mye å si. Bruker man noe som er mye utblandet med forskjellig, så er jo effekten mindre, men man skal normalt ha opparbeidet seg en viss toleranse for å synes at et helt gram gir et visst ubehag til og med.

Til de av dere som sier noe annet: På tide å opparbeide seg litt selvinnsikt kanskje?

Skrevet

Man bruker mindre i sprøyter en det man gjør hvis man sniffer det f eks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...