Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er en ting jeg lurer på som jeg ikke vil spørre legen min om.

 

Jeg er ikke kjempe flink til og spise eller drikke. Men jeg får i meg mat. Jeg spiser ikke frokost, kanskje av og til en skive. Lunsj på jobb er klokken 11. Jeg er av og til ganske sulten, men det er ikke butikk i nærheten av her som jeg jobber. Så det blir til at jeg venter til lunsj.

 

Spørsmåle mitt er at jeg har hørt at barnet tar det hun trenger? Stemmer dette, klarer hun fortsatt ta til seg noe om jeg går over lengre tid og er sulten og ikke får i meg veske.

 

Prøver alt jeg kan for og forbedre meg, men har aldri verrt flink på det så føler at jeg forbedrer meg for dagene som går.

 

Håper noen kan svare på spørsmålet mitt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seriøst kvinna, ta dig i kragen. Se till att ha med dig lite snacks på jobbet. Frukt, nøtter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Her er det bare å skjerpe seg. Ta med frukt og grove kjeks osv å ha liggende på jobben. Jeg er heller ikke noe frokostmenneske, men tar alltid med meg yoghurt med kornblanding og frukt som jeg spiser på jobben, da holder jeg fint ut til lunsj.

Husk at barnet skal vokse og utvikle seg og kroppen din trenger også næring for å holde seg frisk og rask gjennom hele svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barnet ditt får det meste hun trenger fra deg uansett, det er deg og din kropp dette går ut over... du kan bli veldig dårlig av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det et akkurat dette du må tørre å snakke med legen din om, sånn at dere sammen kan lage en plan som fungerer for deg, og som ikke vipper deg av pinnen; det er åpenbart at du har et problematisk forhold til mat, å da må det legges en strategi for at du får i deg nok mat. Vil tro at du orker å ta vitamintilskudd for gravide, det dekker noe. Men du skal gjennom ei tøff tørn i fødselen, og da bør du være sterk nok fysisk. Gjennom amming, fysisk aktivitet og et regelmessig kosthold, vil du finne formen etter fødselen også. Så snakk med legen din, vær åpen, han/hun er til for å hjelpe og råde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...