Gå til innhold

Vil adoptere bort tvillingene i magen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er med veldig tungt hjerte jeg skriver dette, og jeg vet ikke om jeg kommer til å klare å gjenomføre det, men jeg tror ikke barna vil få det godt hos meg. Jeg vil ikke ha barn. Jeg er alene, og familien min bare forteller meg hvor dum jeg er som har satt meg i denne situasjonen.

Hvilke muligheter har jeg? Noen som vet?

Jeg får seriøst deprisjoner av hele situasjonen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter å sjelver og tuter å venter på svar... Vær så snill å få et svar...

HI

Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon, og når jeg ser på sønnen min nå er jeg jammen glad jeg ikke gjorde det.

Familien din er noen idioter, de burde skamme seg over at de ikke støtter deg nå. Mitt råd er å bestille deg en time på familievernkontoret, det er gratis og jeg har veldig god erfaring med å prate med dem.

Skrevet

Hei, fortelle litt om deg selv og livs-situasjonen din.. annet enn at du er alene. mange mødre som er alene og klarer det bra. er bare hva man ønsker og vil selv.

hva får deg til og tro dem ikke vil få det bra hos deg ?

gammel er du *?

fortell om deg selv så er det "lettere" og gi deg råd/trøst/støtte

Skrevet

Amathea kan hjelpe deg og det samme kan familievernkontoret.

Drit i familien din og gjør det som føles rett for deg.

Skrevet

Kjære deg,

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal svare. Hvor gammel er du? Hvorfor føler du at du vil være mislykket som mor? Selv om ting ser svart ut så er det ikke langt mellom himmel og helvete. Ting kan snu fortere enn du aner.

Du må finne deg noen å prate med. Snakk med lege. Ikke snakk med folk som er negative nå. Hvor langt er du på vei? Det er mange som blir usikre når de går gravide men å adoptere bort barna er en avgjørelse du må leve med resten av livet og som mamma til 3 så vet jeg at du en dag vil glede deg over de små.

Uansett hvor svart ting ser ut nå så kan det komme en løsning fra en uventet side. Klem.

Skrevet

Jeg er 19. Jobber som frisør. Bor hjemme.

Faren til barna er Tyrkisk. Han sjarmerte meg trill rundt. Jeg vet det vil bli problemer å dele foreldre retten med han....

Så mange tanker...

Må jeg fortelle at han er faren?

HI

Skrevet

Det er forskjell på å oppgi barnefaren (gjør du det må han betale bidrag, det er en fordel) og at begge skriver under på at de skal ha foreldreansvaret. Du skal ikke skrive under på at dere skal dele ansvaret, du skal ha aleneansvaret. Velger du å dele kan du ende opp som min venninne, faren blander seg i alt og lager så mye kvalm "bare fordi han kan" at det er på grensen til psykisk terror.

Hvis du trenger noen å snakke med kan du sende meg en pm, det er utrolig tungt å sitte alene med sånne tanker, tro meg.

Skrevet

Hei!

Så trasig at familien din oppfører seg så dumt!

Kanskje du kan snakke med Amathea om situasjonen din.

http://www.amathea.no/index.aspx?cat=1003&mid=1

Dei driv ikkje berre med rådgjeving for/mot abort, men har og fødselsforberedande kurs for enslige, mor-barn grupper for enslige, og ei barnevaktordning.

Skrevet

Jeg ville ikke fortalt han det, med mindre dere har masse kontakt og han er i bilde.. noe jeg tolker han ikke er. Så det trenger ikke og komme fram.

langt er du på vei ?

Har du noen nære deg som du kan dele dine tanker med som ikke er negative og nedtalende på deg?

Hva er dine ønsker og drømmer for barna?

Skrevet

Takk for svar, alle sammen. Jeg skal kontakte Amathea.

Skrevet

Akuratt nå klarer jeg ikke annet enn å tenke veldig egoistisk på situasjonen. Jeg føler dette vil ødelegge live mitt.

Men tanken om å ha barn der ute som jeg ikke vil kunne ha noen kontakt med er også veldig tung. Også ønsker jeg meg en garanti for at noen vil være gode mot dem.

HI

Skrevet

Jeg vil bare gi deg litt støtte, for det høres ut som du trenger det.

Jeg har også vært ung gravid og alene(var 19 da eldste kom til verden)

Jeg vurderte abort selv om jeg er abortmotstander, men er glad jeg valgte å beholde. Har i dag en utrolig fin gutt på snart 10 år.

Du må selvfølgelig gjøre det som er best for deg, men du må tenke deg veldig godt om.

Tror uten at jeg vet sikkert at du har mulighet å få mye mer hjelp når du får 2 enn om du bare hadde fått 1 barn.

Om pappaen ikke bor i Norge så kan det kanskje være vanskelig for myndighetene å kreve han for noe bidrag?

Jeg oppga ikke pappaen, men dette var noe vi var enige om jeg og bf(ja, jeg vet det er ulovlig) men dette angrer jeg på i dag, da min sønn har kontakt med han, men han ønsker fortsatt ikke skrive under papirene om at det er han som er faren. (mye mer styr nå når ungen er så gammel uansett).

Dvs at om bf dør, så har ikke min sønn rett på noe som helst.

Skrevet

Kontakt Amathea, de er supre!

De har også all den informasjonen du kan trenge om rettigheter osv.

Du er stor jente nå, på tide å komme seg vekk fra en familie som ikke støtter deg likevel. Få deg en egen leilighet og stå på egne ben, det gjør underverker med selvtilliten! Du vil få økonomisk hjelp til alt fra husleie til barnehageregninger, du kommer til å klare deg fint. Kanskje et mødrehjem er tingen for en periode, da kan du få litt støtte og hjelp første tiden.

Du skal se det løsner med familien også, når besteforeldre ser to små nurk som er kjøtt og blod er det vanskelig å avvise dem..

Det er ikke så lett å adopterer bort barn her i Norge, men føler du deg helt uskikket som mor, selv med hjelp fra helsestasjon og barnevern går det ann å sette de i fosterhjem. Barnevernet kan hjelpe deg med alt fra avlastning til praktiske problemer, og om det fremdeles føles som mer enn du kan hanskes med, kan du faktisk ha samvær med barna om de havner i fosterhjem.

Masse, masse lykke til!

Skrevet

Barn ødelegger ikke livet, barn berike livet ditt.

Husk at om du er alene kan du ha krav på avlastning av barnevernet. Anbefaler selvfølgelig ikke dette så mye i begynnelsen, men etterhvert.

Du har selvfølgelig ingen garanti for at barna får det bra der de havner, men de fleste som velger å adoptere har nok et sterkt ønske om barn, og jeg vil da tro at de fleste er gode mot de etterlengtede barna.

Skrevet

bare husk du skal leve med den avgjørelsen du tar resten av ditt liv. og du har alltid mer enn man tror og gi barna sine. :)

Skrevet

Du bor i verdens beste land å leve i. Vi har støtteordninger som ikke har sidestykke i verden. I Norge er ikke barn en byrde med mindre man har store personlige problemer, narkotikaproblemer osv. Ingen angrer på barn, selv om det er umulig å forstå før man får dem :-) Dette klarer du, og om noen år er det DU som gir andre råd om å beholde på dib og andre steder. Det er ikke lett, altså! Men det er vanskelig på en vidunderlig måte. Om en stund vil også familien din sette pris på babyene.

Skrevet

Ingen er vel en så god mor som den som frivillig gir fra seg sitt/sine barn i håp om at de vil få et bedre liv?

Ikke sikkert det er det riktige for deg,- men alternativ kan være og komme i kontakt med fosterfamilie eller lignende slik at barna kan få "en familie" ved siden av deg. Mange sier i ettertid de er glad de ikke gav bort ungene, men de som er glad for at de GJORDE det, er neppe her inne. Lurer på om de som endret mening om og bortadoptere ungen sin husker hvilket hinder de møtte, hvor nær de var og gi opp mange gang...At det til syvende og sist var like så mye flaks som noe annet at de kom seg gjennom spedbarnstiden og den verte "Kneika".

De aller, aller fleste greier seg uansett bra, men OM man ikke greier seg bra, så vil det gå veldig utover barna. Det er en stor risiko og ta, og synes derfor at mange av de som velger og beholde er mer egoistisk enn de som velger adopsjon. De velger og beholde fordi DE er redd for at DE kommer til å angre seg..DU vurderer nå adopsjon fordi UNGEN kanskje vil få det bedre...OG det er så uselvisk man kan bli..

Men igjen, det vil alltid ligge et enn hvis, hva om osv osv....Savnet etter ungene VIL alltid ligge der...Jeg er derfor litt lei meg for at "Åpen adopsjon" så vidt jeg vet, IKKE er mulig her til lands..HVor mye lettere hadde det ikke vært og gitt bort ungen/-e om man hele tiden hadde mulgihet til å være en del av livet deres, men slippe ansvaret, følge med på at de har det bra og vise at man er glad i de, selv om man velger og ikke opppdra de.

Nei, dette er et sårt tema, og ingen her inne kan nok gi deg "riktig råd";- men prøv amathea og kom i kontakt med folk som har valgt adopsjon og folk som har vurdert, men valgt og beholde......

Lykke til.

Skrevet

Livet vil aldri bli det samme uansett, om du beholder de eller gir de fra deg.

Om du gir de fra deg vil du alltid tenke på de og bli minnet på de. Du vil se småbarn over alt, selv om du ikke har lagt så mye merke til de før, vil du føler de kryr over alt nå.

Om du beholder de vil ditt gamle liv være over, men ditt nye vil være så mye bedre! En helt ny verden åpner seg for deg, en verden du ikke visste fantes. Damer i alle aldre vil plutselig begynne å snakke med deg, de vil titte over i vognen og skryte av dine søte små, spørre om hvordan det er å ha 2. Småsnakke med andre mødre i heisen. Du kommer til å boble over av stolthet bare du triller av gårde til butikken. Du vil treffe og bli orntlig kjent med andre mødre i alle aldre på barsel treff, du vil utvide horisonten og bli et rikere menneske. Du vil sikkert merke det allerede når du jobber som frisør, kundene vil bli mer åpne og spørre og snakke mer med deg ettersom magen vokser.

Familien blir vant til tanken, hvis ikke finn deg heller noen med positiv energi, det trenger du!

Hvis du gir vekk ungene, vil du uansett aldri få et godt forhold til foreldrene dine igjen fordi du følte de "presset" deg.

Tenk, du vil få din helt egne lille familie! Hadde jeg vert deg hadde jeg flyttet for meg selv snarest. Bedre å hoppe i det og klare seg selv enn å bli vandt til hjelp. En belager seg da lett på andre og blir gjerne sett på som umoden. Foreldrene dine blir sliten og sure og stemningen blir dårlig.

Lykke til, dette vil gå kjempe bra!:)

Skrevet

Ja, dette er det beste som kan skje..MEn det "verste" KAN også skja....Hva kan da hende med ungene? HI vil alltids overleve og greie seg selv på egen hånd, men hva vil skje med ugenen dersom hennes forutanselser slår til..AT hun IKKE greier og takle morsroller?

Det er en STOR risiko og ta...Det blir feil og si at "Barn er veien til himmelen", som du nærmest beskriver det..Har selv to barn født inn i et stabilt og godt forhold, og det er mange gang jeg har lurt på hva f...jeg gjorde..... Det er stort og få barn..Men der det er stor oppturer er det også fare for stor nedturer...

Nei, jeg anbefaler ikke adopsjon, men jeg har hatt mye kontakt med jenter som har "forkastet" adopsjon fordi de tror de vil angre seg senere, med fatale konsekvenser for barna......Og det er MYE mer trist enn de som velger og adoptere bort og har dårlig samvittighet for DET resten av livet.. Om dere hadde VISST noen av barneskjebnene jeg kjenner til fordi mamman ikke torde velge adopsjon pga fordømmelse fra samfunn, venner, formaninger om at hun kom til å angre seg, lovnader om at barn ALLTID er en berikelse, lovnader om at det ikke går an annet enn å elske sitt barn...

VEl, jeg skal love dere at det ER mulig og ikke elske sitt barn. Det ER mulig og angre at man IKKE ga bort sitt barn. Det ER mulig at barna kan få et bedre liv om de adopteres bort...Det ER mulig at man kjenner seg selv best og har rett når man tror man ikke komme rtil å greie morsrollen..Men det ER også mulig at man tar feil, og tar sitt livs dårligste avgjørelse om man velger adopsjon.....

Skrevet

Når barna først har kommet så kommer det nok til å forandre seg. Trolig vil familien også stille seg bak deg i tillegg da siden barn stort sett får den effekten på mennesker og knytter familier sterkere sammen.

Jeg var selv i en vanskelig situasjon og i din alder da jeg ble mor for første gang, vurderte selv adopsjon siden jeg ikke maktet å ta abort. Men det gikk bra og jeg er glad jeg fikk barnet mitt og beholdt det. Vi har alle had det fint og jeg har vært en god mamma for barna mine.

Støtte ordningene er gode og man kan både ta mer utdannelse underveis på ordninger og man blir også ofte prioritert i barnehage kø som enslig forsørger i enten jobb eller utdanning. Ved behov er barnevernet også behjelpelig med både råd og avlastning hvis man selv mangler et støttende nettverk rundt seg. Er du bekymret for manglende støtte så snakk med jordmor og kontakt barnevernet for råd og hjelp.

Lykke til, dette her skal gå bra! Kjenner selv en enslig mamma til tvillinger som har klart seg kjempebra!!

Mitt råd: kjøpt brukt tvillingevogn, arv klær eller kjøp brukt og vær fornuftig med pengebruken.Har du ikke førerkort og bil så sett av penger til dette.

Se på dette som en mulighet og ikke begrensning.

Skrevet

Det er derfor man kontakter familievernkontor og barnevern, for å få hjelp underveis. Så må man være ærlig underveis, hele tiden være bevisst at barnas beste er det viktigste. Da vil man få den hjelpen man trenger, om det går så langt at det blir snakk om fosterhjem skal det selvfølgelig skje før barna er helt ødelagt av å bo hos en mor som ikke takler morsrollen i det hele tatt!

Man kan ikke gi opp i utgangspunketet, man må prøve å gjøre sitt beste for at barna og en selv skal få et godt liv. Merker man underveis at det blir for mye må man søke hjelp! Man trenger ikke være noen dårlig mor selv om man mottar hjelp.

De som lar det skure å gå, lar ungene gå for lut og kaldt vann uten å søke hjelp. DET er de dårlige foreldrene! Det høres ikke ut som denne unge gravide jenta er en sånn mor, det høres ut som denne mammaen er bevisst sine begrensninger og vil søke hjelp når hun trenger det. Hun kommer til å klare seg godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...