Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #1 Skrevet 29. juni 2010 Sannheten er at jeg er nærutbrent, og knapt har sovet på noen døgn, derfor tar jeg meg en sykedag eller to, MEN er ikke interessert i å si dette til arbeidsgiver. Hva kan jeg si som ikke virker for søkt? Ville dere reagert og tenkt det var noe muffens om en kollega sa hun var "uggen, ikke i form", eller bør jeg ha noe mer konkret.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 Si at du er syk og ferdig med det. Om arbeidsgiver graver etter mer så si at du spyr og har feber - da vil de iallefall ikke ha deg inn på noen dager. Du kan jo også slenge på at du ikke ønsker å smitte gode kollegaer nå rett før ferier.
Gjest ->>- Skrevet 29. juni 2010 #3 Skrevet 29. juni 2010 "Jeg er syk og kommer ikke på jobb i dag." Å opplyse arbeidsgiver i detaljer om hva man feiler er en uvane.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #4 Skrevet 29. juni 2010 Dessverre er det mange uvitende arbeidsgivere som presterer å spørre om hvorfor man er syk. Det er å sette en arbeidstaker i en vanskelig situasjon, og helt ulovlig. Gjenta heller det "pila" sier igjen: "Jeg er syk" ferdig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå