Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #1 Skrevet 29. juni 2010 Har lest en plass at det er bedre å pusse tenner før enn etter frokost.. Noen som har peiling?
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 Fordi at når du spiser mat så utsetter du tennene dine for syreangrep, og hvis du pusser tenner rett etter et syreangrep så slites det veldig hardt på emaljen. Så du bør vente minst 20 minutter etter at du har spist/drukket før du pusser tenner. Og det er det ikke mange som har tid til på morgenen, derfor anbefales det å pusse før frokost.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #3 Skrevet 29. juni 2010 Bare tull å pusse før et måltid. Tennene skal pusses snarest mulig etter et måltid. Venter du i over en halv time, kan du likså godt glemme hele tannpussen.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #4 Skrevet 29. juni 2010 Det er feil anonym 09.12, for det er bedre å pusse tennene før et måltid enn å la vær
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #5 Skrevet 29. juni 2010 Dust! Pusser man tennene rett etter mat vil man ødelegge emaljen på tennene og man ender opp med "gjennomsiktige" tenner.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #6 Skrevet 29. juni 2010 Tøv igjen. Det er nettopp fordi man har spist det er nødvendig å pusse tennene. Venter du lenge nok, har skaden allerede skjedd. Men det er lurt på å skylle munnen med vann om man f.eks. har drukket juice, helst med det samme. Men, for all del, puss tennene både etter frokost og kveldsmaten!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #7 Skrevet 29. juni 2010 Tennene bør pusses før frokost ja. Dette for å forhindre at man pusser like etter at mat og drikke har myket opp emaljen og gjort den ekstra utsatt. http://www.dinside.no/842254/puss-tennene-for-frokost
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #8 Skrevet 29. juni 2010 Ser at det er forskjellige meninger her... Noen som VET?
trollmamma Skrevet 29. juni 2010 #10 Skrevet 29. juni 2010 Man bør ikkje pusse tenner rett etter måltid nei. Viss man vil stoppe syreangrepet etter måltid, kan man ete eit stykke kvitost. Det hjelper til å nøytralisere.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #11 Skrevet 29. juni 2010 Pusser selvsagt etter at jeg har spist. Ønsker ikke å gå ut blant folk med fullt av matrester mellom tennene. Dermed stoppes også syreangrepet. Men etter at jeg har spist, passer jeg alltid på å drikke vann og skylle munnen godt med vann, særlig hvis jeg har drukket juice (for å hindre syreangrep).
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #12 Skrevet 29. juni 2010 Hvis man vil stoppe syreangrepet, skyller man munnen med vann etterfult av tannpuss. Det er faktisk hensikten med å pusse tennene etter et måltid.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #13 Skrevet 29. juni 2010 Jeg pusser før og etter, våkne opp om morgenen uten å pusse tennene er fælt... Føler man har den ånden og belegg i munnen, orker ikke tanken på mat før tennene er rene
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #14 Skrevet 29. juni 2010 Og jeg orker ikke spise mat når jeg kjenner tannkremsmak i munnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå