Gå til innhold

Ny nettbutikk med barnevogner og utstyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veninnen min har startet nettbutikk med kjempe fine vogner.

Vil hjelpe henne litt med å tipse dere om siden:

http://no1barnevogn.no/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stilig:) Synes å huske ett innlegg om disse vognen på finn.no for en stund siden?

Skrevet

hmm det har ikke jeg fått med meg?

HI

Skrevet

Veit du at dei er dårlige? Eller berre antar du det sidan dei er polske?

Skrevet

Veit du at dei er dårlige?

-------------

Jepp, VET at de er dårlige, fordi de er langt dårligere og billigere etterligninger av div. solide/østerriske HOCO-vogner.

Skrevet

Hvordan vet du at de er dårlige pga det? Har en slik vogn fra da barnevogna.no solgte disse og er strålende fornøyd!

Du glemmer dessuten at med frakt til Norge,moms og avgifter er det ikke rart det er dyrere...

Skrevet

De produseres i Polen. Hvor tror du de kjente og dyre merkene produseres? I Norge?

Skrevet

Huff, de var skikkelig stygge.

Og bilstolene har jeg aldri hørt om, noen norske tester på dem?

Skrevet

Synes de ballerina vognene var knallfine!

hvor bestiller man?

Skrevet

Du glemmer dessuten at med frakt til Norge,moms og avgifter er det ikke rart det er dyrere...

-------------

DU derimot glemmer dessuten at når utsalgsprisen i Polen er under to tusen norske kroner, så er innkjøpsprisen til polske butikker og også norske importører en tusenlapp og noe.......

Skrevet

Hvor tror du de kjente og dyre merkene produseres? I Norge?

-------------

I både Skoda og i BMW så finnes det faktisk noen få styringskomponenter som er laget av samme produsent.

Det vil ikke derimot si at de bilene kan sammenlignes for det.

Sånn er det med barnevogner også.

Selv om en fabrikk f eks i Kina leverer varer til flere forskjellige vogner av ulike merker så er det meget stor forskjell på alt fra impregnering i stoffer til til tykkelse på rør i vognene, så hvor det lages spiller ikke så stor rolle. Er mer interessant å se på forskjellene.

Jeg har selv hatt både en Hoco Bigfott og en polsk billigkopi brukt som sovevogn. Etter et halvt år var kopien slarkete selv om den hadde stått i ro, mens med hocoen som hadde vært i vanlig bruk kunne man nesten ikke se at den var brukt engang.

Skrevet

Og bilstolene har jeg aldri hørt om, noen norske tester på dem?

-------------

På hjemmesiden dere står det at: Bilstolen er godkjent EN1881

På ei engelsk oversiktsside, http://standards.quality.co.uk/cen/en265.htm så står det;

den godkjennelsen er fra 29/12/2006.

Og det er snart fire år siden, og det er gjort store fremskritt siden da, så inntill dem kan fremvise NYE norske tester, så er det vel tryggest å finne noen med nyere dokumentasjon.

Skrevet

Her er ett lite regnestykke til deg ano 15:33

La oss si innkjøpsprisen er 1000 kr.. og utsalg 3500

+25%moms i innførsel til Norge (250)=1250

+ Frakt til Norge (ca 400)= 1650

+ 25% moms ved salg(875 kr)= 2525 som denne vognen har kostet selger. Det er ikke bare innkjøpspris som teller skjønner du...

Selger tjener da ca 1000 kr på vognen- 40% skatt= 600 kr!

Selger tjener altså ca 600 kr på vognen- prisen er langt under det jeg ville satt for å ha ok fortjeneste!

Hilsen annen butikkeier som ikke kunne la denne gå...

Skrevet

Var ikke mye å tjene nei.Skal selge litt vogner for å leve avdet.

Fine vogner da!

Skrevet

Syns de var kjempefine vogner, og jeg er sikker på at de er av ok kvalitet. Så misfornøyd som jeg var med brio-vogna, så ville jeg heller hatt en slik:) Synd at jeg snart er ferdig med vogn-tiden.

Skrevet

Selger tjener da ca 1000 kr på vognen- 40% skatt= 600 kr!

Selger tjener altså ca 600 kr på vognen- prisen er langt under det jeg ville satt for å ha ok fortjeneste!

Hilsen annen butikkeier som ikke kunne la denne gå...

---------------

Og du er butikkeier, og har ikke vett til å drive det som et aksjeselskap, slik at du oppnår at overskudd i bedrifter skattlegges som alminnelig inntekt med en flat skattesats på 28 pst???

Og du glemmer vel også at ved slike selskap så er alminnelig inntekt definert som samlede inntekter, fratrukket alle utgifter i næringsvirksomheten, herunder skattemessige avskrivninger??

Slik at regnestykket ditt kan fort havne godt ute på viddene, slik at reell fortjeneste for kan bli opp mot kr. 1500 pr. vogn.

Skrevet

:) hi du er nok eier av butikken du og er nok du som også har skrevet innlegget fra annen butikkeier, ikke at det er noe galt i det...he he.

Jeg likte ikke vognene og ville aldri ha kjøpt et ukjent bilsete. Håper de er sikre hvis noen kjøper de.

Skrevet

JEG driver AS, men i følge brønnøysund er dette et enkeltpersonforetak.

Derfor regnestykket.

Hilsen anno 12:55

Skrevet

syns vognene var tøffe jeg:)

selv har jeg gått for en ensfarget teutonia denne gangen, men skal da ha flere barn...;)

Skrevet

...........og jeg tror at 12.55 er både hi, flere annier, og innehaver av nettstedet som prøver både og forsøke å få oss til og tro at vognene er bedre enn de er, og at hi, dvs innehaver driver butikk nærmest av veldedighet og nesten ikke tjener noe som helst.

Skrevet

Er vel ikke så mye å tjene på barnevogner kansje?

Tenker jo at det er dyrt med alt i Norge, men er jo også pga store avgifter!

Synes de hadde kule vogner hvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...