Gå til innhold

Når gir dere paracet


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Hvor er "smertegrensen" for at dere velger å gi febernedsettende? Hvor høy feber, evt. redusert allmenntilstand?

 

Om barnet har feber og er medtatt, men ingenting tilsier at det er noe annet enn forkjølelse, når gir dere da febernedsettende?

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis almenntilstanden er dårlig gir jeg febernedsettende selv om feberen ikke er over 39...

Skrevet

Det er jo bra for kroppen å ha feber, slik at den kan bekjempe basillene, så jeg gir nødig paracet. Gir hvis feberen stiger over 39, eller hvis ungene virker til å ha smerter... Lav feber gir jeg ingenting for, men vekker febersyke barn to-tre ganger i løpet av natten uansett for å sjekke tilstanden.. Feberen kan jo som kjent stige raskt.

Skrevet

Målte til 39,1 siste gangen før han la seg. Han våknet en time senere men virket ikke noe værre, drakk litt vann bare. La en kald klut på panna hans, og etter noen minutter sovnet han igjen.

 

Så er i tvil og løper litt frem og tilbake og vurderer om jeg skal, eller ikke skal gi han noe.

 

Hi

 

 

Skrevet

Til natta gir jeg alltid paracet hvis feberen er over 39, ser det heller an om dagen. Vanskelig å følge med feberen om natten...

Skrevet

Jeg ville sjekket tempen hans før du legger deg til å sove i kveld, og hvis den har steget, ville jeg gitt paracet. Vekk han uansett et par ganger i løpet av natten, og sørg for at du får kontakt med han...

Skrevet

jeg gir paracet når hun har veldig dårlig allmenntilstand. hun kan godt ha 38 i feber og være KJEMPE dårlig, da gir jeg det. men om hun har 39.5 og løper rundt som vanlig får hun det ikke :)

 

så jeg ser i grunnen bare på allmenntilstanden hennes.... og om hun ikke har feber men er skikkelig dårlig , ringer jeg legen :)

Skrevet

 

Takk for svar :-)

Skal sjekke før jeg legger meg. Den hadde gått litt ned nå.. Nurket våknet (igjen)så jeg sjekket og nå var den 38,4. Glad så lenge den er under 39 kjenner jeg.

 

HI

Skrevet

Har fått høre på legevakta at feberen har en topp ca kl 2300.

 

Jeg gir paracet ved 39 om kvelden/natta.

Lar barnet ligge litt kjølig, ligge uten pysj og gjerne kald klut i panna.

 

Lillebror fikk en i kveld. Har ikke feber, men får en tann og tydelig vondt.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...