Gå til innhold

Hva kan det feile gutten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei kompis som har en sønn. Han er 5 år og like liten som min datter på 3.5 år. Ofte syk, med feber i både en uke og to i slengen, (40-41 ofte) hals vondt, snørrete og allment dårlig tilstand.

Dem har vært til lege med han et par tilfeller men siden dem ikke finner noe på stikk i fingeren så har dem ikke giddet og sjekke noe mer nøye.

Han har vært sånn av og på hvertfall siste par årene, og foreldrene bryr seg ikke noe særlig, så vidt at dem gir han febernedsettende når han begynner og feber yre og er skikkelig ille.

Føler jeg begynner og bli urolig over hva som kan gjøre at han er sånn støtt og stadig, (er bare han, ikke hans store bror, storesøster. ) Noen som vet hva som kan feile han?

Takknemlig for seriøse svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er selv nesten litt urolig for blodkreft... Men er det mulig ? Noen med erfaring?

Skrevet

Min kusine hadde leukemi (blodkreft) men det var mere den akutte typen da så kan hende den utarter seg noe annerledes?

Vil uansett tro at man er så og si dårlig hele tiden om det skulle være kreft.... Og at man vil bli værre med tiden som går, ikke opp & ned.

Hvorfor spør du dem ikke hvorfor dem ikke får sjekket dette skikkelig?

Skrevet

Høres litt ut som vår sønn, mye syk og spiser dårlig. Det viste seg da han var ca. 3 år at han har astma og allergi. Han har i tillegg måttet fjerne både mandler og falske mandler.

Skrevet

Har prøvd og si flere ganger at dem burde be om og få tatt en ordentlig blod prøve isteden for bare stikk i fingeren. Men dem bare rister på hodet og sier at nei da dette går over. Han er så ofte dårlig, og da er det gjerne oppimot et par uker med høy feber og dårlig form, for så og være bra noen uker, kanskje en mnd, og så er det på det igjen.

Legen har dem bare vært hos et par ganger, når det har vært på det verste, og da har det bare blitt tatt stikk i fingeren som har sett bra ut, og sendt hjem med beskjed om og komme tilbake hvis det ikke blir bedre, eller blir verre.

Så lar dem det bare gå til han blir bedre igjen, for dem har jo virkelig vært hos legen, så er jo ingen vits og reise inn en gang til og be om videre prøver når gutten går dårlig både en uke og to til etter legebesøket før han er på bedringens vei...

Så legen vet jo ikke selv at han har vært så lenge dårlig, for det nevner dem jo ikke nesten gang det er så ille at dem reiser til legen igjen, så derfor ber jo ikke legen om og få ta videre prøver, og foreldrene selv bare rister det av seg hver gang noen prøver og nevne at det ikke er normalt og være så mye syk...

Han blir ofte sendt hjem fra barnehagen fordi han er dårlig, og flere ganger har dem blitt sendt rett hjem igjen på morgenen når dem har vært for og levere han, med beskjed fra barnehagen om at han er alt for slapp og dårlig til og være i barnehagen. (ja da, også med feber noen ganger) :/

Skrevet

Han har astma, men ingen allergi.

Skrevet

Fælt!!

Jeg hadde lett ringt legen/bv pga dette.. Kanskje jeg er overhysterisk men hva om gutten får alvorlige mangelsykdommer pga han er så dårlig? Regner ikke med at han spiser noe særlig heller siden han er liten av vekst..

Stakkars lille gutten :(

Skrevet

Jeg hadde ringt legen først.

Kommer du ingen vei bør du ringe bv å høre med de.

Skrevet

Huff, stakkars gutten...

Jeg tenker på hvordan jentungen her hadde det før vi fant ut hva som feilte henne, la ekstremt dårlig på seg, feber så og si hele tiden uten noen åpenbar grunn og generelt klein i formen.

Alle sa det ikke var noe å tenke på, men nå sitter vi nå her og venter på telefon fra Riksen om at de har funnet en lever til henne.

Ikke det at jeg tror det er noe med leveren, men tenker som så at det kan jo faktisk være noe alvorlig galt..

Eller, han kan være en av de med dårlig immunforsvar som blir syke bare noen puster på de.

Uansett, så må jo foreldrene forstå at det ikke er normalt, og at det absolutt burde vært tatt en grundig sjekk av gutten.

Synes forresten det er litt rart at legen ikke har reagert, siden han er såpass ofte syk, uten at de finner noe på crp og senkning (om det bare er de to de tar, da.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...