Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 jeg har lest på nettet at det står barn skal være hjemme fra bhg og skole når de har vannkopper, men om barnet har en fin allmenntilstand uten feber kan han eller hun trygt leke ute... men hva med en tur i butikken? jeg er aleine, og må VIRKELIG på butikken i morgen vi skal hente pappaen på flyplassen seinere på dagen men tenkte at det hadde vært greiest å få handlet før. men er det egoistisk og ta med seg et barn som har vannkopper (de er IKKE tørket ut) på butikken for å handle inn noen småting??
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #2 Skrevet 28. juni 2010 Ja det er egoistisk. Vannkopper er veldig smittsomt og bør ikke utsette andre for den smitten på slike steder. Er ikke alle som har like godt av å bli smittet, noen kan det være kritisk for. Så når du har mulighet til å handle etter at pappan har kommer hjem bør du gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #3 Skrevet 28. juni 2010 Ærlig talt! Ta med deg barnet ditt på butikken om barnet er i form til det. Ja, barnet kan smitte andre, men det kan det også ha gjort rett før det ble sykt. Man skal vise hensyn, men man skal ikke slutte å leve.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #5 Skrevet 28. juni 2010 Ja, det er ekstremt egoistisk, og man gjør det bare ikke.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #6 Skrevet 28. juni 2010 Før man har det vet man det ikke, så da kan man ikke lastes. Når du vet du er smittebærende, da holder man seg for faen meg hjemme. Det er ingen i Norge som bare MÅ i butikken. Du har sikkert vann i springen? Havregryn eller knekkebrød i skapet?
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #7 Skrevet 28. juni 2010 Herregud, er det ingen som ikke er overhysteriske som gidder å svare i denne tråden eller? Holder dere barnet isolert om det er småforkjølet også? Eller om det er 30 timer siden det kastet opp? Vannkopper kan være farlig for mennesker med nedsatt immunforsvar mm, men det kan faktisk en forkjølelse og diare/oppkast også være.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #8 Skrevet 28. juni 2010 Her var det jammen MANGE hysteriske!!! Hadde tatt med ungen på butikken ja!!Hu trenger vel ikke sitte oppå andre forde?Har faktisk hørt folk har sendt unger på skolen med vannkopper fordi dem hadde 2 på ryggen bare..Og dessuten så er det like greit å få det mens dem er små. SÅ DRA PÅ BUTIKKEN DU:)))
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #9 Skrevet 28. juni 2010 Jeg hadde ikke gjort det. Som noen skriver over; man vet man er smittebærer og vannkopper er ekstremt smittsomt. Det samme gjelder forøvrig omgangsyke. Synes det er direkte irriterende når folk tar med seg ungene på butikken eller på besøk til noen dagen etter oppkast. Barn kommer seg fortere så almenntilstanden kan være bra, men det vil jo ikke si at de ikke er smittebærende. Kjempefarlig for feks folk med diabetes. og ang vannkopper. Folk med dårlig immunforsvar og andre plager må jo stole på at folk ikke smitter med vilje?
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #10 Skrevet 28. juni 2010 Tenker det er mange smittebærere rundt om jeg som ikke vi veit!! Jeg hadde tatt med jenta på butikken.Smitter ikke andre såååå fort.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #11 Skrevet 28. juni 2010 ja men er smittebærer 2 dager FØR utslettet begynner. så hun kan da like godt ha smittet folk da også... men jeg var klar over at jeg kom til å få slike svar hehe... det er jo anonymforumet jeg er på... men ja vi skal hente hennes pappa på flyplassen fordi han jobber offshore og har vært på jobb. var det noe rart med det? selvfølgelig har vi mat og vi hadde klart oss, MEN jeg kunne tenkt meg en tur på butikken siden jeg ikke har vært der på en del dager greit å ha litt pålegg i kjøleskapet , og kanskje en juice å drikke til frokost men jeg kommer nok ikke til å ta henne med på butikken, fordi hun har fått en del mer utslett enn det hun hadde. men ut å leke skal vi HVERTFALL HI
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #12 Skrevet 28. juni 2010 Kan du vente med å handle så gjør heller det. Er ikke kun for andres skyld at man skal holde barna hjemme, de har faktisk åpne sår på kroppen å bakterier trenger raskt inn. Jeg er alene med to barn og de var syk sammenhengende i 3 uker. Jeg MÅTTE dra på butikken med dem. Hadde ikke noe valg. men da var de begge dekket med klær å gikk hånd i hånd med meg og fikk ik gå bort til andre.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #13 Skrevet 28. juni 2010 Du skal hente pappen på flyplassen senere, men ungen som er smittsom vil du ta med deg på butikken?? fyfaen folk er bare så forbanna DUMME
Gjest Skrevet 29. juni 2010 #14 Skrevet 29. juni 2010 Vannkopper er mye verre enn forkjølelse og influensa. Det kan føre til alvorlige hjerneskader og død hos pasienter med redusert immunforsvar. Barn som ikke har immunforsvar må isoleres hele tiden. Ditt barn må isoleres en ukes tid ... Satt på spissen kan noen med redusert immunforsvar bli smittet ved å få hjem en pakke med et eller annet som toåringen din har tatt på. Jeg er langt fra hysterisk, men å ta med barn med smittsomme vankopper ut blant folk synes jeg er utrolig egoistisk.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #15 Skrevet 29. juni 2010 ja jeg tar med meg min datter i bilen og kjører til flyplassen for å plukke han opp der! hva er så DUMT med det da? herlighet.... HI
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #16 Skrevet 29. juni 2010 TIL alle dere som har dårlig immunforsvar: HOLD DERE FOR FAEN HJEMME så slipper dere å bli smittet... hysteriske jævler
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #17 Skrevet 29. juni 2010 jeg ringte legen i dag og han sa jeg måtte bare ta henne med på butikken.... HI
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #18 Skrevet 29. juni 2010 Jeg tok med 2 åringen i butikken da han hadde vannkopper. Han var i fin form og lot han ikke springe rundt å ta på ting. Dessuten tror jeg folk som er så plaget av dårlig immunforsvar er forsiktig når de går i butikken uansett,ALT kan jo gjøre dem syke. Hilsen meg med prematur barn med tidligere immunsvikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå