Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 Er det lov å starte frisørsalong uten å ha frisørfagbrev eller noe? Nå skal dere få historien: Min mor bestillte tid hos en nyåpna frisørsalong til i dag. Hun kom der 14.30 og han som stod bak disken kunne såvidt norsk. Likeved stod ei anna dame der som ikke snakka norsk i det hele tatt, og han måtte fortelle henne at hun skulle vaske håret til mor. Hun viste mor veien til vasken og skylte litt med iskaldt vann. Håret var såvidt litt bløtt da hun tok bittelitt shampo i håret. Mor ville hjelpe og sa at hun måtte ta mer vann, men hun forstod jo ikke noe. Hun klarte ikke å få shampo i hele håret pga det var tørt. Hun skylda ut igjen med litt iskaldt vann. Med litt shamporester i håret setter mor seg ned i stolen og hun skal begynne å klippe. Mor må forklare mannen bak disken hvordan hu vil ha det, og han oversetter på deres språk til hun dama. Mor har mellomkort hår, og vil bare stusse opp litt. Så begynner hun å klippe, men det blir jo bare helt feil! Klipper rett av pannelugg 3 cm fra hodebunnen, og helt kort ved ørene. Hakkete og jævlig. Mor roper til mannen at HAN må klippe, for hun klipper jo feil og alt for mye. Han overtar, litt sur, men det blir jo ikke bedre. Mor vil bare komme seg bort, men han klipper fort, tar store områder av gangen og det blir helt skeivt. Hun sier han må vente litt, slik at hun får se underveis hvordan det blir, og da blir han sur og roper litt høyt: "VENTE; VENTE!" Hun sier at hun ikke vil tynne ut, men han sier tilbake at jo, han skal bruke denne saksa, og tar frem en slik man tynner ut med. Mor tenker bare: JAJA, det vokser jo ut, men... Til slutt skal hun betale og det hele koster 300kr. "Nei, vent", sier han. "Jeg glemte å ta betalt for hårvasken". Da blir det 350kr. "Men do lille dame, skal får dette for 300". Mor betalte og gikk. Nå har hun stått hjemme på badet i 30 min å klippet tuster som stikker ut og pannelugg som er alt for kort. ALT er for kort. Heldigvis er hun en dame som ikke tar slike ting alt for seriøst- Nå ler hun bare.,...hehe... stakkars Er det noen plass hun kan melde om dette? Det er jo langtifra bra! Hilsen litt latterfull, dog sint datter! HEHE
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #2 Skrevet 28. juni 2010 FRISØRFORBUNDET Det der er absolutt ikke lov. Nesten så jeg må flire litt. Hvor var det der? Hilsen frisørberte fra trondheim
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #3 Skrevet 28. juni 2010 Stavanger... De har nettopp starta. Tja.. for ca 2 mnd siden. Kan umulig gå rundt hvis dem oppfører seg slik, og ikke har kompetanse! HI
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #4 Skrevet 28. juni 2010 Kan jeg gjette at de ikke er medlemmer av frisørforbundet?? Hehe..Var dette på Grønland eller Tøyen? Har hørt om ymse opplevelser derfra..
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #5 Skrevet 28. juni 2010 Hun som har salong på Eydehavn utenfor Arendal har ikke utdannelse. Kjøpte bare en salong og begynte og klippe. Tror bare folk går dit en gang, ser helt forferdelig ut etter hun har klippet.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #6 Skrevet 28. juni 2010 Frisør er ingen beskyttet tittel og hvem som helst kan starte salong uten fagbrev... Kjipt for mora di, men det er gjerne disse nye "innvandrerfrisørene" som ødelegger for de som faktisk kan jobben sin.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #7 Skrevet 28. juni 2010 Herlighet jeg har hatt mange negative frisøropplevelser opp gjennom åra, og ganske så klok av skade både på hjemmebane og billige salonger, så kjører jeg safe hos en anerkjent frisør og går bare til samme mannen gang etter gang. Trasig at din mor fikk sånn behandling. Jeg gikk også til en innvandrerfrisør, og hun påstod hun hadde drevet salong i hjemlandet i 20 år før hun kom til Norge. Jeg luktet lunta da hun plasserte meg i stolen etter å ha vasket håret uten å frottere det først. Det rant vann nedover ryggen og brystet på meg. Da hun begynte og klippe røsket hun med kammen, jeg har nokså langt hår, og hun ba meg nokså strengt om å holde hodet i ro, hvilket var helt umulig pga behandlingen. Jeg hadde egntlig tenkt og ta en god del av håret, men jeg ba henne bare innstendig om å ta en liten cm nederst. Hun klippet i 3-4 minutter og sa jeg var ferdig. Jeg gikk ut med søkkvått hår. Men jeg brydde meg ikke, jeg bare betalte og løp så fort jeg kunne:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå