Gå til innhold

Jeg har en irriterende søster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 9 mnd.

Søsteren min har en gutt på tre år, og har dermed vært gjennom alt før meg. Flott, tenkte jeg, her kan jeg søke gode råd. Meeeen.....

Her er greia:

Hun husker ikke noe. Men husker "alt".

For eksempel, så er gutten min veldig forstoppet for tiden. Jeg gir han sviskemos hver morgen for å få fart på sakene. I dag hadde han så vondt i magen at han bare lå og ynket seg i fanget mitt mens jeg masserte han. Ikke hadde han bæsjet på lenge heller.

Da kommer søstra mi med sine gode råd: "Neida, han har sikkert ikke vondt i magen. Synes han ser veldig trøtt ut jeg. Har han vært våken i to timer? Åja, DA er det på tide med en lur igjen ja! Og husk, når de er så små kan det gå 14 dager mellom hver bæsj".

Eh, hallo? Han er 9 måneder, og har spist grøt og middag i fire måneder nå, han har dessuten aldri gått en dag uten bæsj, og jeg VET når han er trøtt!

Hun har dessuten alltid en kommentar på klærne jeg tar på han, at de er for varme eller for kalde.

Når det kommer til leggetid, så sier hun: "Hæ? Legger han seg 8? Når han er 9 måneder bør du legge han kl 6, det gjorde vi." Ja, det gjorde DERE, og så??

Æsj, dette ble mye syt, er bare så lei!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd malt?

Sviskemos har ikke fungert på noen av mine, men malt gjør susen.

Skrevet

Du får si at det er mange veier til Roma.

Forstår deg godt!

Skrevet

Har faktisk aldri prøvd malt, trodde det bare skulle kombineres med mme jeg?

HI

Skrevet

Malt kan brukes til så mangt, det er ikke et rent babyprodukt.

Gi en ts hver dag så holder det systemet igang. Trapp så ned og se om kroppen klarer jobben uten.

Skrevet

Om han er plaget kan du også prøve lactulose. Snakk med legen eller de på apoteket.

Gjerne som en komdinasjon med malt OG sviskesaft.

Skrevet

Vet ikke om han kan drikke BioQ enda? (samme som Biola, men med fiber)

Gutten vår på 2 år har perioder hvor han kan bli litt hard i magen, og BioQ hjelper alltid :))

Skrevet

Ps du kan ha malten i grøten. Rør ut en ts i det varme vannet før du har i pulver :)

Skrevet

Tror ikke han kan drikke kumelk enda.

Takk for tips, damer:-)

Skrevet

Så små barn skal ikke drikke biola og lignende produkter pga bakteriene sa helsesøster sist gang jeg var der. Og da var sønnen min 12 mnd.

Skrevet

Kok svisker og mos de sammen med kokevannet med stavmikser.. Gi noen teskjeer i grøten til sneipen. Resten kliner du i håret til søsteren din neste gang hun kommenterer hva du skal og ikke skal..

Skrevet

Hehehehe, will do! ;-)

HI

Skrevet

Barnelegen på sykehuset sa at jeg kunne gi min forstoppa bitte lille premature baby på ca et par måneder og ca 2 kg biola for å få systemet i gang. Jeg gav malt i stedet for :-s

Venninna mi som er sykepleier og gift med en lege gav gutten sin biola fra halvt år. Samt tilskudd med disse aktive bakteriene.

Skrevet

Nå trodde jeg du mente 2 kg biola! Huff;)

Skrevet

Gi gutten din mye drikke og raspet eple,det kan få fart på sakene.Ellers så skjønner jeg godt at du blir irritert over slike velmende råd fra din søster.

Skrevet

Eple er stoppende! Malt duger:-)

Skrevet

Jeg og!!! Jeg har en søster som alltid vet best og forteller deg hva du skal gjøre og NULL selvinnsikt!!! En som tror hun kjenner mitt barn bedre enn meg.

Ble litt trigga av innlegget ditt, så måtte bare syte litt med.. Sympati med deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...