Gå til innhold

sykemelding og rettigheter


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i et tre måneders vikariat, dette går ut 30. septemer. Forrige svangerskap var jeg sykemeldt 100% fra 1. oktober grunnet bekkenløsning (hadde litt mer fysisk jobb da).

 

Pr. 31. august kan jeg altså ha samme problem med bekkenet, men også problem med å fortsette i jobben (vi gravide er ikke de mest attraktive arbeidstakerne), og å få ny jobb...

 

Dersom jeg skulle bli sykemeldt fra 31. august, vil jeg da få full lønn fra NAV og denne igjen telle når barselpengene skal beregenes?

 

Jeg har god lønn nå og er lite interessert i å gå på evt. dagpenger i påvente av ny jobb, og på denne måten få ødelagt et svært godt grunnlag for utbetaling etter fødselen.

 

Har termin i begynnelsen av februar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du sykmeldes mens du har jobb og sykmeldingen er 100% og løper kontinuerlig frem til fødselspermisjon, så ja; du vil få sykepenger basert på lønnen og fødselspenger ut fra denne.

 

Dersom sykmeldingen er gradert eller det blir det minste opphold i den, kan dagpenger etc. komme inn i bildet.

Skrevet

Det stemmer ikke.

Om hun skulle fått sykepenger videre etter at vikariatet løper ut nåtte hun enten ha jobbet i stillingen i 6 mnd eller ha en kontrakt på minst 6 mnd.

 

Slik det er nå kan du om du blir syk og legen sykemelder deg få sykepenger ut kontrakten.

Skrevet

Om det er ett 3.mnd vikariat som går ut 30.september har du vel ikke begynt i den jobben enda heller.

Skrevet

sorry, er i ett vikariat nå, går inn i et nytt på tre måneder 1. juli.

Svært så hissig du var da:)

Skrevet

Hissig ho over her ????langt i fra. I mine øyne virker det som du har tenkt å utnytte systemet,slik du slepp å gå på dagpenger!!!!!

Skrevet

Igjen. Jeg er gravid for andre gang. Forrige gang hadde jeg bekkenløsning som gjorde at jeg måtte være 100% sykemeldt (riktignok, mer fysisk jobb, dog nærmest uten gangfunksjon uansett jobb eller ikke). Derfor interessert i å vite hva jeg kan vente meg.

 

Hadde jeg ikke vært gravid ville jeg nok fått forlenget kontrakten min, så jeg er ikke primært interessert i å utnytte systemet, men å faktisk se resultater av hva jeg jobber nå og helst skulle gjort frem til termin.

Skrevet

Vist du har en mindre fysisk jobb i dag,må du ikke planlegge at du kommer til å bli SM. Prøv heller å få forlenget kontrakten din,slutt å planlegg at du skal bli SM. Kansje det går bedre denne gangen!! tror nok du helst vil utnytte systemet ja......

Skrevet

Ja du har nok rett i det.

 

Hei, kanskje jeg like greit bare sykemelder meg nå så får jeg virkelig tyne systemet.

 

 

Skrevet

Jeg tror jeg ville tenkt akkurat som deg.

Man tenker jo mer på seg selv en på systemet.

Når systemet misbruker gravide, hvorfor skal ikke gravide utnytte systemet????

 

Det er ingen som med hånden på hjertet ville sagt nei til f.eks en lønn på 15.000 istedet for dagpenger eller hva det nå skulle være på 8-9000!!!

Og i hvertfall ikke hvis du viste at eneste grunnen til at du ikke får forlenget vikariatet er fordi at sjefen vet at du er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...