Gå til innhold

Betaling til barnepike i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss førstkommende lørdag, og skal ha barnepike for sønnen vår på 7 mnd. Hun som skal passe han er ei venninne av meg, og har vært på besøk hos oss i det siste jevnt og trutt for å bli godt kjent med prinsen vår. Men jeg lurer veldig på hvor mye jeg skal betale henne? Hun kommer kl 10 på lørdag og skal bli til søndag morgen. Er det noe timepris på barnepass? I såfall, hvor mye? Er 1000 kr og ei flaske vin for lite? Er veldig rådvill her, så takker på forhånd for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Datteren til kusina mi og samboeren hennes passet barna våre når vi gifta oss 15.mai. Har ei jente på 4 år og en gutt på et år.

Vi ga de 1000 kroner og syns det var helt greit og de ble veldig takknemlige for det.

Masse lykke til på den store dagen :)

Dere kan bare glede dere :)

Skrevet

Tusen takk for det ja:-) Vi gleder oss veldig!

Skrevet

Dette holder nok mer enn nok, hun gjør det sikkert m glede, men er jo tøft av henne å passe en såpass liten en. Jeg passet for endel år siden ei av jentene jeg hadde på avdelingen i barnehagen jeg jobbet da foreldrene giftet seg, hadde henne over natten hun var 3 år. Fikk da en fin lykt av dem, synes det var litt lite kanskje men 1000,- er jo mye det da!

Skrevet

Jeg har motsatt dilemma.

Skal passe tvillinger på fire år mens foreldrene gifter seg.

Barna skal være hos meg fra lørdag ettermiddag til søndag formiddag.

Moren er en tidliger kollega av meg, og vi bor ikke så langt fra hverandre, så jeg har sett barna sporadisk.

Nå har de vært på besøk hos meg en gang, og de kommer en gang til før overnattingen.

Moren vil at jeg skal foreslå en pris, men det synes jeg er veldig vanskelig.

(Jeg er godt voksen, barnepleier og tidligere dagmamma.)

Forslag?

Skrevet

Vel, ser det er litt forskjell på hva folk betaler.

Vi sjekket opp div profesjonelle barnevaktformidlingsbyråer, de anbefaler en timespris på 100-110,-.

Nå ble det sånn at vi tok med oss ei som jobber i barnehagen til guttene (vi giftet oss halvannen time hjemmefra).

Hun kom fredag ettermiddag, og hadde hovedansvaret for guttene til søndag formiddag (vi og alle gjestene var jo også tilstede, så litt avlastning fikk hun selvsagt, men hun hadde som sagt hovedansvaret ifht bleier, mat, soving etc).

Vi hadde avtalt en pris på 3500, men vi syns hun gjorde en så fantastisk jobb at vi ga henne 4000. Og selvsagt dekket vi hotellrom og andre utgifter.

Men for å svare på spørsmålet, en timespris på 100-110,- er altså standard for slike oppdrag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...