Gå til innhold

Hvordan forklare til bf at det går utover barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bf har funnet ut at han skal gjøre så godt han kan i å være vanskelig! Han følger avtalene, men med sin egen vri =/

Hvordan kan jeg forklare han at det går utover barna når han kommer hjem med dem et par timer etter leggetid på søndagen?

De skal opp i bhg og vil veldig gjerne ha med matboksen. Da må de komme før 8.30. Så jeg må jo vekke dem ca 7.30-7.45 for at dette skal gå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å la overgangene gå i bhg? Det er ofte de overgangene som er best for barna, det har jeg sett som mangeårig barnehagearbeider.

Forklar ham at ungene ble så trøtte på morgenen sist og hør om han har noe forslag til løsning. Menn liker ofte å komme med de konkrete forslagene, selv om vi har lagt dem i munnen deres ;)))

Skrevet

Mener du at han skal levere i bhg mandag morgen?

Det går ikke. Han leverer dem hos meg søndag kveld på vei til jobb. Han er ukespendler.

Jeg har forslått at han kan ha dem fra torsdagen noen ganger isteden for fredag.

Men det kommer nok for det meste å komme noe i veien, han skal ha alt på sin måte.

Skrevet

da ringer du han mandags morgen når ungene er som værst sutrete, og forteller han at nå ble det sutring igjen når de kom seg så sent i seng;) Om han da er på jobben, evt kanskje ikke stått opp engang, så vil det sikkert ikke ta mange gangene før han sjønner at det er kanskje ikke så lurt å gjøre det på den måten;)

men du må gjøre det hver gang han har levert ungene sent, og om han har levert de til avtale klokkeslett, så send han en sms, evt mms med bilde av blide unger, og skriv at i dag gikk det så fint og ungene var så blide;)

Skrevet

Uff må jeg virkelig ringe han hehe =P

Virker det?

Jeg skal se når han leverer dem neste gang, for jeg må rett og slett si, at lillebror er trøtt og sutret enda. Og jeg føler jeg kommer av for sent i seng, men tviler på at det gjelder bare søndag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...