Gå til innhold

Hva mener dere om 'gåstol' til babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn som de sitter oppi, men bena stikkende ut under og ned i golvet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde aldri utsatt mitt barn for det.

Men, jeg bryr meg ikke om hva andre gjør.

Skrevet

Jeg har ikke det til datteren min. Helsestasjonen frarådet det også. Jeg bare vet om ei i barselgruppa mi som har til gutten sin.

HI

Skrevet

Har sånn vi. Sånn de kan hoppe i.

Skrevet

Kjøpte nå nylig (når gutten nå er 9 mnd). Og tipper han bruker den i 10 min hver 2 dag... syns ikke det er så ille. Blir et lite avbrekk (nye nytt og spennende) for en aktiv liten gutt. MEN er enig i at det ikke skal brukes hele tiden!!

Skrevet

Kjøpte til datteren min da hun var 8 mnd fordi alt hun ville gjøre var å gå. Nå får hun gjøre det uten å ødelegge ryggene våre. Er ikke snakk om lenge om gangen - kanskje en halvtime - 40 minutt til sammen på en hel dag.Nekter å tro det gjør ryggen hennes noe når jeg ser hvordan hun står i den.

Skrevet

Da ville iallefall amerikanske barn hatt mer ryggplager enn norske, og det har de ikke. Jeg bodde der da jeg fikk nummer 1 og jeg tror ikke jeg traff en mamma som ikke hadde gåstol el til sitt barn.

Skrevet

det er ikke bare skade på rygg/hofte det står på (som om ikke det burde vært mer enn nok til å la vøre!), men barn som bruker slike gåstoler kan bli trege iflt å gå selv, fordi de ikke trener riktig for å komme seg opp i stående, trener ikke balanse og får all stimulien i stående høyde uten å måtte jobbe for det. Barn skal jobbe for å komme seg opp i stående. Hbis barnet er ikke klarer å gå alene, men vil gå "hele tiden", så kjøp en gåVOGN. Det hjelper faktisk på utviklinga :)

Skrevet

Min reiser seg, setter seg, kryper og krabber - så er ikke bekymret for utviklingen. Hilsen hun med 8 mnd jente.

Skrevet

Vel, gjennomsnitt for å starte å gå, krabbe etc er tidligere i USA enn Norge

Skrevet

Ser ikke problemet med en moderat bruk.

Og så lykkelige de er oppi der.

Unner alle barn den lykken.

Norge er hysterisk!

Skrevet

Helt enig. Har det ikke selv men Norge er hysterisk, og burde ha vett til å se seg litt rundt før de drar konklusjoner.

Skrevet

Har hatt det til begge mine fra de var 6 mnd. Men bare brukt kort tid av gangen. hun ene begynte å gå selv fra hun var 10. og han andre fra han var ett år. Ingen har problemer med rygg eller hofte.

Kan ikke se noen negative ettervirkninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...