Gå til innhold

Andre med brune barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg smører datteren min ofte, med solfaktor 30 og 50 og hun har aldri vært brent eller litt rød engang. Men lurer på om jeg ikke smører nok for hun har blitt veldig brun. Er det sånn at de ikke skal få noe brunfarge hvis man smører med sunblock, eller er det normalt at de blir brune alikevel?

Noen som spurte om jeg solte datteren min siden hun var så brun og jeg ble litt forskrekket ettersom jeg er litt "stolt" at at jeg har beskyttet henne så godt at hun aldri har vært rød eller brent før.

Hun bruker ikke våtdrakt da, men badedrakt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi smører også ganske godt, vet ikke hvilken faktor de bruker i barnehagen, men tror sikkert den er høy. Vårt barn blir også brunt. Men en del av det tror jeg kanskje er skitt og sand :-) Blit litt lysere særlig i ansikt, hår og hender etter bad/dusj. En dag kom hun hjem litt mindre skitten i ansiktet enn vanlig. Jeg spurte om de ikke hadde vært ute, men joda det hadde de, men hun hadde bare ikke stupt kråke i sandkassa i dag. :-)

Skrevet

hahaha...var ikke akkurat sånn jeg tenkte på. Hun er brun også etter et bad. Lurer bare på om jeg smører godt nok for jeg ble fortalt at hvis man smører godt nok skal ikke barna få noe som helst runfarge.. Hvor ofte smører du og smører du hver eneste gang dere går ut av huset? Alltid med faktor 50? Jeg smører alltid når vi skal på stranda eller ut på tur, men ikke hver eneste gang vi er ute liksom.

Skrevet

Jeg smører også med solfaktor 50 og 30.

Får også spørsmål om jeg soler ungen min.

Gjør ikke det, og har forsøkt flere forskjellige kremer.

Han har brune øyne og hele svigerfamilien er jo brunøyde og mørke i huden selvom etnisk norske, mens jeg er en sånn blek fiskebåll.

Han har aldri blitt rød noen gang heller. Smører hver dag.

Skrevet

Dere har jo misforstått litt da! Selvom du hadde smurt med solfaktor 100, 50 ganger for dag så ville barna deres blitt brune likevell! Solfaktor gjør det bare mulig og bli lenger i solen uten og bli brent den da ikke for og hindre brun fargen ;-)

Skrevet

Smører for harde livet, men brun som bare det.

Men det kan ha med at pappaen er fra Filipinene =)

Skrevet

pjokken min på 4 år blir også brun - og det er bare sunt med litt farge. Har alltid på solkrem (faktor 20-25) og han har aldri blitt brent.

slapp av :)

Skrevet

Tror det er du som har misforstått. Klart høy solfaktor hindrer deg i å bli brun

Skrevet

Ingen som har hørt om hudtype da eller?

Noen blir bare røde,andre ser solbrente ut sommeren rundt,noen blir gylne,noen blir brune og andre blir ^møkk* brune..

Det er bare sånn det er.. Får ikke gjort noenting med det.

Eldste min blir 'møkk^ brun,akkurat som pappaen sin,mens yngste blir mest rød,som går over til gyllen brun etterhvert,han er som meg..

Skrevet

Min blir også brun med solfaktor 20.Aldri vært solbrent.

Man kan bli brun selv om man bruker høy faktor , de som har anlegg til å bli brune .

Skrevet

he he...møkk brun. høres deilig ut

Skrevet

Guttungen bruker også solfaktor 50, men han blir brun i skyggen og han. Noen blir bare fort brun.

Skrevet

Høy solfaktor hindrer deg ikke i å bli brun.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...