Gå til innhold

Fått bekkenlåsning....noen med erfaring???

Anbefalte innlegg

Skrevet

...han er lagt seg så langt ned i bekkenet at det har låst seg helt...klarer ikke gå ordentlig lengre...håper det er tegn på at fødselen er rett rundt hjørnet...

er det noen som har erfaring med dette???

er syv dager til termin...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til kiropraktor, så er problemet straks ute av verden.. Det ble det hvertfall her.. Klarte ikke å rikke meg uten krykker, men nå går det HELt fint, uten så mye som litt vondt engang.. =)

Skrevet

trodde jeg måtte vente med kiropraktor til etter fødselen, hvis han ligger så langt nede kan det vel skade ham...

Skrevet

ta kontakt med en fysioterapaut /manuellterapaut/kiropraktor /naprapt, så får du svar. nå trenger man ikke lenger henvisning fra lege helller :)

Skrevet

Så nærme som du er termin tviler jeg på at noen kan behandle selve låsningen med luksasjon (knekke opp). Men det er nok lurt å forhøre seg litt rundt likevell. Jeg går fremdeles til behandling (men har 12 dager til termin, siste beh nå denne uka). Annbefaler på det sterkeste at du kanskje får behandling etter fødsel om det fremdeles føles ille. Alltid noe som har godt av en behandling etter fødsel siden hele kroppen jobber hardt og med hele seg. :-) Skal selv gjøre dette og gleder meg nesten. Vet at det er smertefullt, men hold ut. Det gir seg som oftest når småtten er ute. Har du en Bosu ball tilgjengelig er det veldig behagelig å bruke denne å sitte på. Da kan du bevege bekkenet i sirkler ene og andre veien og fra side til side. Det er veldig godt. Vondt, men det kan løse opp litt. Kanskje en venninnne har til låns en liten stund...... God bedring og lykke til.

Skrevet

Uff. All min sympati!

Siden det bare er få dager til termni og babyen din har lagt seg så langt ned, ville jeg ikke tatt sjangsen på kiropraktikk.

Men, om du har noen dom kan hjelpe deg, KAN det hjelpe å trykkpunktmassere de små musklene på innsiden av låret, fra kneet og oppover. Det har hjulpet veldig på meg (men da er det manuellterapeuten som har gjort det).

Ligg på rygg (eller så mye på rygg som du klarer), opp med et ben og trykk forsiktig langs innsiden av låret. Der du kjenner det gjør vondt, skal det trykkes litt ekstra, halvt til ett minutt, mens du "trykker" imot med låret selv.

Er ikke sikkert det hjelper, men det kan ikke skade heller.

Skrevet

Aiai.

Jeg ville funnet en dyktig kiropraktor i området og hørt med ham. Har selv hatt en vond låsning på ene siden av bekkenet og har fått strålende og virksom behandling nå helt frem til termin som er om to dager.

De er nok litt mer forsiktige med impulsene så nært termin, men jeg vil virkelig anbefale deg å ta kontakt med en som har fagkompetanse. Det er IKKE godt med en låsning og det kan trenere fødsel.

God bedring!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...