juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 Jeg fant ut i dag at jeg er gravid, ikke sammen med barnefaren. Fortalte han det på tlf og han ble ikke akkurat glad for å si det mildt, men han visste jeg ikke har gått på p-piller siste mnd, og han har vært med på det han kommet inn i meg som aldri før. Så sa han nå han hater meg og ville ta livet sitt om jeg beholder barnet. Saken er at jeg vil gjerne beholde barnet, for jeg opererte min livmor i påsken og fikk vite jeg kanskje aldri ville kunne få barn, så om jeg ble gravid er jeg heldig. Nå er jeg gravid og tenker dette kanskje er det eneste barnet jeg kan få. Så jeg velger å beholde det, på tross av at jeg er student. 20 år og blir alenemor. Noen som har vært eller er i lignende situasjon? Noen som har råd å gi meg? håper på støtte og ikke fordømmelse. =)
hubba2 Skrevet 28. juni 2010 #2 Skrevet 28. juni 2010 Hei Jeg har hvert i akkuratt samme situasjon som deg. Jeg sitter nå her aleine med en baby på 4 måneder, men angrer ikke ett sekund. Jeg regnet også med at når jeg ble gravid, var det min eneste mulighet pga celleforandringer. Barnefaren ble ganske fortvilet og sa i fra første stund at han ikke ønsket noe med dette å gjøre. Noe han fortsatt sier, og har aldri sett ungen sin eller signert papirene hos NAV for den sakens skyld. Graviditeten var følelsesladd men samtidig veldig fin. Fikk masse støtte av familien. Innvolverte søster og veninner som en "erstatning" for barnefaren under graviditeten, og som var med meg på kontroller og på fødselen. Dette var veldig god hjelp for meg. Man klarer det meste når man er innstilt på det. Det viktigste for deg er å ikke la deg villede, men ta dine egene valg. Uansett hva barnefaren sier, så er det deg som skal leve med valget resten av livet. Amathea er gode veiledere uansett hva du velger. Se på amathea.no om de har kontor i nærheten av deg. Ellers lykke til uansett hva du gjør!!!