Bambini#1 Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 Hei. Jeg bor i Italia med liten baby og lurer paa hvordan det er med amming paa offenlig sted? Butikk, cafe, park, restaurant etc? Naar man er paa farten med lite barn blir de jo ofte sultene og i bilen er det badstue. I Norge slenger vi jo bare puppen ut, men har ikke sett noen gjore det her. Noen som har erfaring??
Gjest Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Kan du ikke bare kjøpe en ammetopp? Det går fint an å amme offentlig uten å slenge med puppen:-) Jeg har en spansk venninne som ammer overalt, selv om hun ikke akkurat slenger med puppen, hun er mye mindre opptatt av å dekke seg til en f.eks mine amerikanske venninner (som bruker et "ammeteppe" for å skjule all naken hud når de er på cafe etc).
Bambini#1 Skrevet 25. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2010 Har ammetop, men er ikke alltid man har den paa og den er saa varm. Var vel mer det om det er kaseptert.. ser ingen andre som ammer..
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #4 Skrevet 6. september 2010 Hei, Jeg ammet min sønn i Milano i over et år og har aldri fått noen som helst stygge blikk. Tvertimot! Jeg synes Italienerne ofte er veldig flinke med småbarn og jeg kommer til å sette igang med offentlig amming igjen i november med baby nr.2. Det finnes jo såklart amming og AMMING og det finnes måter å gjøre det på som ikke sjemmer andre. Jeg har aldri sprunget rundt med puppen slengende, men når baby'n er sulten så får den pupp, om det så er på stranda, i parken, i gågata eller på resturang. Om man er av det litt sjenerte slaget så finner man også ofte ammerom i Prenatal og Cicco butikkene. Buon allattamento!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå