Ella <3skatten min<3 Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 Begynner i ny jobb til uka, er da i min 14 uke.... Har vært helt utmattet de siste ukene, har B12 mangel, så det kan nok forklare mye av søvn/hvile behovet mitt. Er nå spent på hvordan kroppen vil reagere på å begynne å jobbe igjen, etter 4 ukers ferie, og i tillegg i ny jobb. Det er en tøff avdeling å jobbe på, man går mye alene som eneste sykepleier, og flyr da over helt "bruket", noe jeg gruer meg fryktelig til. Har hatt fast jobb de siste to årene, så har jobbet 100% fast fra januar og ut mai 2010, så fri hele juni og ut i ny jobb nå fra 5.juli. Termin i Januar 2011. Hvilke rettigheter har jeg i ny jobb, hvor lenge må jeg ha jobbet i den nye jobben før jeg har rett på lønn under eventuell sykemelding (håper jo ikke på å bli sykemeldt, men synes det er trygt å vite hva jeg har å forholde meg til, i tilfelle jobben blir for mye). Er skeptisk til den nye jobben grunnet mye surr med kontrakt og turnus. Ble lovet å begynne på en avdeling, men ble så slengt over på en annen avdeling + at det i det siste har vært mye mediaoppmerksomhet rundt arbeidsplassen, er vist mange som slutter grunnet dårlig arbeidsforhold. Setter pris på alle svar
Fru.Antonsen Skrevet 28. juni 2010 #2 Skrevet 28. juni 2010 Hei Jeg vet at for å ha krav på sykepenger må du ha jobbet i 4 uker sammenhengende. sjekk kontrakten om det står noe særskilte regler i din bedrift om dette men står det ingenting om det er det vanlige regler altså 4 uker sammenhengende arbeid for å ha krav på sykepenger. Blir du sykemeldt før denne tiden vil du sitte 16 arbeidsdager uten lønn men etter 16 dager betaler nav. Jeg mener også at de første 6 ukene skal alt fravær være sykemeldt/lege erklæring og ikke egen melding. (eller var det de første 14 dagene???) Les mere på nav sine sider, gå på sykepenger og håndbok for sykemeldte. Det er et vedlegg jeg måtte laste ned og lese på min data så jeg får ikke koipert linken dit men der finner du hvertfall mer info Lykke til i din nye jobb, skulle så gjerne ønske jeg hadde "samme problem" men her er det heller motsatt at jeg ikke får meg vikariater/jobb fordi jeg er gravid :S Enda jeg har ikke plager med svangersakpet så langt hvertfall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå