Gå til innhold

32 uker og babyen veier bare 1500g og 40 cm lang???

Anbefalte innlegg

Skrevet

...ser på siden her at det er det den veier og måler i uke 32...ikke store greiene gitt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så store da nei:) Vokser jo masse de siste ukene:)

Skrevet

Disse sidene stemmer overhodet ikke. I uke 33 veide min gutt 2400-2500 på vekst kontroll.

Skrevet

Det stemmer ikke det som står her. Jeg er i uke 32 nå, og babyen ble målt til 1750 gram ca.. Så det er veldig individuellt..

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Jeg var på 3D ultralyd når jeg var 28+3, og da ble veslegutt estimert til ca 1490 g, og rundt 39 cm.. Så vil vel si at det er litt lite med 1500 g i uke 32! Og i forhold til "alle" de andre sidene med uke for uke opplegg (babyverden f.eks) ligger BIM veldig etter virker det som..

Skrevet

Det stemmer ikke det som står på disse sidene, babyverden har mer rett der. Jeg var på UL i uke 33 og babyen ble da estimert til 2200g, noe som var litt under gjennomsnittet for jentebabyer.

Skrevet

Tror nok det er veldig individuelt altså. Jeg er 37 uker i morgen, og da står det at den skal være ca. 2500 gram. Var på en liten sjekk i helgen, og fikk konstantert at babyen allerede var 3500 gram!

Skrevet

Det var nå godt å høre for eg syntes det var merkelig også.. den i magen kjennes iallefall mye større ut :))

Det er jo noen som ikke vokser så veldig på slutten har eg forstått.

Sist jeg fødte var babyen 4500g ved fødsel...

Gjest poäng
Skrevet

I uke 30 var jeg på vekstkontroll og da anslo de vekten til å være 1780 gram.

Babyen er større enn snittet da, men tror likevel at det som står på siden her er litt feil :)

Skrevet

Jeg fikk kjeft av en av overlegene på Rikshospitalet fordi jeg i det hele LESER på alle disse sidene...

Jeg er på UL minimum annenhver uke, og gullgutten inni magen min har fulgt legenes kurve NØYAKTIG. (jeg spurte da jeg var i uke 32 om hvorfor de veier så lite så sent i svangerskapet)

Så ikke stol på alt du leser, da blir du koko!!!!

(dumme meg har brukt for mye tid på å kare til meg stoff som egentlig bare har fucka opp hele tankegangen. )

ALLE SVANGERSKAP/ FØDSLER OG BABYER ER ULIKE!

Det aller viktigste er at babyene våre funker når de kommer ut:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...