Gå til innhold

Lønn og feriepenger? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er jeg som er helt fjern og ikke forstår dette jeg.. Startet i ny jobb i fjor, og har derfor kun opparbeidet feriepenger tilsvarende en ukes ferie (10,2% av 3 mnd jobbing). Har derfor bare satt opp en uke ferie i år (i sommer). Har fått feriepenger, men var jo sikker på at jeg skulle få lønn ved siden av da. Det har jeg ikke fått. Stemmer dette, eller er det noe feil? Håper noen har peiling på dette!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får kun feriepenger i juni, og da de opptjente fra i fjor + da feriepenger fra den jobben du hadde før det, om du hadde det da? Men alle har krav på 30 dager ferie, men om du ikke har opparbeidet deg dette blir du trukket om du ikke har sagt i fra at du ikke ønsker å trekkes. (er i alle fall slik der jeg jobber og vi får 12% i feriepenger)

Skrevet

noen får lønn og feriepenger, mens andre kun feriepenger.

de som får utbetalt begge deler samtidig blir trekt i lønn når dem tar ut ferie.

de som får kun feriepenger får lønn når dem tar ut ferie..altså en vanlig mnd lønn istedenfor 3 uker som er i ditt tilfelle..

iallefall er det sånn jeg har oppfattet dette uavhengig om jeg har jobbet privat eller i kommunen...

Skrevet

vanlig månedslønn

+ feriepenger ( 12% av det du tjente ifjor)

- Ferie (antall uker du skal ha i ferie)

= lønn for juni

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg. Hadde kun jobbet nok til 1 uke ferie. Jeg ble kun trekt i den ordinære lønna for en uke ferie. Fikk feriepenger også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...