Christina06 Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 Lurer på om det er jeg som er helt fjern og ikke forstår dette jeg.. Startet i ny jobb i fjor, og har derfor kun opparbeidet feriepenger tilsvarende en ukes ferie (10,2% av 3 mnd jobbing). Har derfor bare satt opp en uke ferie i år (i sommer). Har fått feriepenger, men var jo sikker på at jeg skulle få lønn ved siden av da. Det har jeg ikke fått. Stemmer dette, eller er det noe feil? Håper noen har peiling på dette!!
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 28. juni 2010 #2 Skrevet 28. juni 2010 Du skulle ha fått lønn ved siden av. Ring lønningskontoret.
Propellll ♥ Skrevet 28. juni 2010 #3 Skrevet 28. juni 2010 Ja du skulle ha fått lønn for 3 uker + feriepenger. Hør med lønningskontoret. Ikke sikkert de har fått beskjed om at du kun skal ha ei uke.
Spanskeflua Skrevet 28. juni 2010 #5 Skrevet 28. juni 2010 Hvis du ikke har gitt beskjed om at du kun skal ha 1 uke ferie går arbeidsgiver ut fra at du skal ha full ferie, og derfor trekt deg for dette. Dette er arbeidstakers ansvar å gi beskjed om, for alt arbeidsgiver vet kunne du ha opparbeidet det feriepenger hos en annen arbeidsgiver de andre 9 mnd det året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå