Gå til innhold

Hvor hadde deres grense gått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en venninne som venter barn. hun og kjæresten er nettopp flyttet inn i ny leilighet. når de flyttet opplyste de ikke om att de ventet barn til de som de leier hos. nå er hun 5 måneder på vei og fortale det til husverten igår om att de venter små.

dette falt ikke i god jord, siden de ikke opplyste om dette når de flyttet. husverten ønsket ikke og leie ut til en småbarnsfamilie, og no må de flytte.

meg og mannen min eier ett hus, og vi har en liten sønn på 4 måneder no.

igår ringte de og spurte om de kunne flytte inn i kjelleren hos oss. der har vi kjellerstue og et soverom. vi sa att dette var greit til de hadde funnet seg noe nytt igjen. De begynte og flytte inn alle eiendelene sine igår kveld, og mens de var ute og hentet resten av tingene skrev hun en tekstmelding til meg der det stod att så snart hun hadde født, og babyen var blitt 2-3 måneder skulle de lete etter ett nytt sted og bo.

dette kom litt brått på da vi regnet med att de skulle finne ny leilighet FØR babyen kom til verden.

For all del, de må gjerne være her, vi er glad for og hjelpe, men i og med att vi må dele samme kjøkken og bad, så tenker jeg att visst de nå skal bo her i7 måneder til så blir det kaos i huset. Jeg vet ikke hvordan jeg skal si ifra til henne att det går bare ikke.. Da vi sa det var greit de kunne bo her, sa vi at de har huset for seg selv i en måned fra august til september, fordi vi skal besøke familien i en måneds tid på sørlandet. og da mente de att de hadde goood tid til og finne seg et nytt sted og bo mens vi var vekke. og nå skulle de plutselig bo hos oss til babyen var 2-3 måneder. og det er fremdeles 4 måneder til hun har termin.

Noen tips til hvordan vi på en fin måte kan forklare att vi mente avtalen var til vi kom tilbake fra ferie? Synes jo synn i de, men vi har en vilter gutt på 4 måneder selv, og når alt utenom soverom må deles i så mange måneder, så kjenner jeg att jeg kan bli litt stresset....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare si det rett ut. Ganske frekt synes jeg det hun venninna di gjør nå.. Dere sa det var greit at dem kunne bo dær til dem fant en ny plass og bo, å da må dem jo gjøre det. Ikke vente i 7 månter før dem starter og lete.

Nej si det som det er at det blir litt trankt om plassen i så lang tid og at dette ikke går. Hun vil da skjønne det, tror det er det beste for vannskapets skyld også at dem ikke bor dær for lenge.

Skrevet

Si det som det er at du helst ser at de finner seg noe før babyen er født. At du synes det blir for trangt, for slitsomt osv.

Blir hun uvenner med dere, så får det bare være. Hun vil i alle fall bli uvennen din om hun skal bo der i 7 mnd.

Skrevet

Antar dere er gode venninner, siden de skal flytte inn hos dere. Og da hadde jeg rett og slett bare sagt rett ut at ved nærmere ettertanke, så høres det ut som om det kan bli en del rot og stress om de skal bo der så lenge. At du setter pris på det om de prøver å finne ny leilighet før baby kommer. Er ikke sikkert de tenker over hvordan livet med baby vil bli :)

Men er helt enig med deg at det blir nok veldig drøyt for alle om dere 6 skal dele et lite hus, ett kjøkken og ett bad, så lenge. Så klart, dere ville aldri kastet dem på gaten, dersom det ikke skulle være noe leilighet å finne innen den tid, men det får jo an å gjøre sitt beste! Si heller at du skal hjelpe til å leite etter leilighet.

Skrevet

Ja og glemte å si tidligere at huseier av det huset dem leier i har da ikke lov og bare kaste dem ut. Dem kan fint bo der til dem har funnet ny plass og bo.

Hilsen første innlegg etter HI

Skrevet

ja, det beste er vel og si det som saken er. vennskapet hadde nok blitt ganske turbulent til slutt :/ vi får ta oss en prat med de i kveld. jeg ville bare forhøre meg om vi overreagerte i noe slag. takk for att dere svarte.

tenker som så at det hadde vert kjekkest for de og ha sitt eget sted når de drar fra sykehuset med nyfødt baby?.. hmm. de får låne huset till vi kommer hjem igjen, og da må de finne noe nytt til den tid:) håper de ikke blir snurt:/

Skrevet

Fortell henne at det er mye lettere å flytte før babyen blir født enn etterpå. Alt er jo kaos i de første månedene, så det er bedre å kunne forberede seg og innrede før babyen kommer til verden. Mye koseligere å komme hjem fra sykehuset til et sted man skal bo en stund også, og ikke til noe som er så midlertidig som et par måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...