Gå til innhold

Hjeeeelp!!! Vekta fyker i været:(


snupis

Anbefalte innlegg

Lurer på en liten ting her.

 

Er 24 uker på vei i dag og frem til uke 21 hadde jeg en helt perfekt vektøkning akkurat etter boka. Plutselig nå på 3 uker nå så bare fyker vekta i været, veide meg i dag og har nå gått opp 10kg!!!! (3 kg på en uke) og har jo 16 uker igjen, sukk... Spiser helt nomalt og trener 3 ganger i uka, hvorfor legger jeg på meg så fort da? Har kanskje fått bittelitt vann i beina, men veier det så mye da? Er ellers sunn og frisk altså, men synes liksom jeg er så flink og det hadde vært deilig å slippe og slanke seg såååå veldig etter fødselen:)..og så skal det sies at jeg klarte å legge på meg 7 kg før jeg ble gravid, masse hormonforandringer og tull med systemet rota det litt til for meg der...men premien ligger og spreller i magen nå, så jeg er veldig fornøyd altså fordi om vekta øker og øker:)

 

Noen som har noen gode råd????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Har desverre ingen tips, bare trøstende ord. Jeg er også i uke 24 og har lagt på meg mye i den siste tiden, spesielt de siste 3 ukene!

Jeg tror det bare er et tegn på at mye skjer i kroppen akkurat i denne fasen. Forhåpentligvis så gir det seg etterhvert!

 

Har lagt på meg mellom 15-25 kg iløpet av alle mine svangerskap, og alle 3 gangene har jeg gått ned nesten alt iløpet av kort tid etter fødsel.

 

Hvis du trener og spiser sundt ville jeg ikke bekymret meg i det hele tatt. Hvis du er like flink etter fødselen til å trene litt, gå tur og spise sunt, så vil alt renne lett av etterpå;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vann veier mye!!!! og det er ubehagelig..trøsten er at det er vekt som forsvinner kjapt igjen :) jeg har litt vann i føttene på spesielt varme dager, og disse dagene veier jeg plutselig 1- 2 kg mer enn dagen før. Når vannet går bort, går også vekta ned igjen :) Jeg er i uke 26 m tvillinger nå og har lagt på meg ca 10 kg (etter at jeg gikk ned 5 kg i beg av svangerskapet). spiser sunt, men trener minimalt nå, og godis-suget slår stadig oftere til...så spørs om det ikke blir en tung sommer...

men OBS OBS for sukker altså. Ikke spes bra for barnet!!

Syns du høres ut som en sunn gravid, så slapp av ang vekt! Husk at barn, morkake, fostervann og ekstra blod også veier sitt!

 

Lykke til og god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...