Gå til innhold

Har noen av dere opplevd dette? (ikke for sarte sjeler)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 8 uker til termin og de siste ukene fått store åreknuter i underlivet, på øverste delen av lårene, lysken og skambeinet. Kjønnsleppene mine har blitt mye større enn normalt og det har dunket og verket mye i dem.

Men de siste dagene har jeg hatt skikkelig vondt nedentil, og det har svidd når jeg har tisset. Jeg tenkte at jeg kanskje hadde fått sopp... men så finner jeg frem et speil og kikker nedentil. Jeg visste jeg var hoven, men jeg har faktisk blitt så hoven nedentil at huden har begynt å sprekke! Jeg har flere ørsmå rifter på leppene og jeg er så hoven at skjeden er forsvunnet. Har ikke hatt sex på en stund, for det frister jo ikke akkurat...:(

Men hvordan skal dette gå? Vil jeg bli verre? Er det noe som kan gjøre det bedre og hvordan vil en fødsel være med dette underlivet?

Takker for seriøse svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo gå til lege menneske!

Skrevet

Glemte å skrive at jeg skal til lege neste uke, men det hadde vært fint å høre andres erfaringer!

HI

Skrevet

Du må ringe legen med en gang, er du helt spinnvill!

Skrevet

Det har ikke skjedd meg - men ofte kan vel det bli store vannansamlinger i kroppen når en er gravid, så kanskje det er bare det, men ring til legen uansett. Bedre å få en profesjonell til å undersøke det enn disse forumsfolka her;)

Skrevet

Ring legevakta med engang å hør hva de sier!

Skrevet

Som sagt, skal til lege neste uke og skal snakke med legen om det da. Men lurer jo selvsagt på om andre har opplevd det samme?

Det lindrer å ligge med en ispose mellom beina, men kan jo ikke ligge sånn de neste ukene heller.

Har forresten ikke ødemer, bare store, ekle åreknuter :(

Skrevet

Du kan jo ikke vente med å dra til legen til i neste uke!!!

Hvorfor ikke ringe legevakta å høre hva de mener,for å være på den sikkre siden !!

Skrevet

Jeg hadde ikke ventet til den legetimen, jeg hadde nok gått til legen på flekken.

Skrevet

Kan du ikke spørre på legevakten i stedet for her?

Lykke til!

Skrevet

Vet du hva, jeg tror du har en skikkelig kraftig soppinfeksjon! Akkurat det du beskriver her skjedde med meg under graviditeten! Det banket i underlivet! Alt hovnet opp, det var heeelt grusomt :-(

Jeg dro og kjøpte canesten vagiatorer og krem, det hjalp!

Skrevet

Jeg ser absolutt ingen gunn til å belaste legevakten med åreknuter! Det er ikke en akutt skade/sykdom som må behandles i dag. Det kan fint vente til legetimen om to dager.

Skrevet

Nå er presset så stort nedover at det blir stase/avklemming av store vener som leder blodet videre tilbake til hjertet. Vet jo at gravide kan få store hemmoroider på slutten av svangerskapet. Men jeg tror ikke jeg har hørt om at man blir såpass ekstremt hoven i underlivet.

Ta deg en ekstra tur til legen i morgen du, og i mellomtiden legger du deg flatt for å lette presset. Ligg flatt med en pute langs med høyre side for å unngå og bli svimmel. (vena cava syndrom)

Skrevet

himmel og hav. Legevakt sier jeg bare.. Bedre å dra en gang for mye,enn en gang for lite!....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...