Gå til innhold

HJELP....ang søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 5,5 mnd har frem til nå sovet veldig godt. Han legger seg 19.30 og sover til 06-07 tiden.

Plutselig nå etter ferien har han begynt å våkne etter 45 min, og vi sliter veldig med å få han til å sove igjen. Nå så har vi valgt å gå inn når han gråter, putte i tutten og legge han ordentlig til i senga. Dette kan vi gjøre i 1 time før han sovner. Vet at hvis jeg hadde tatt han opp av senga og holdt han på fanget og sunget ville han sovnet igjen mye fortere, men det blir jo en skrekkelig uvane..

Hvorfor har han plutselig begynt å våkne?? Før så sovnet han med en gang han fikk tutten, hvorfor gjør han ikke det lenger??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å se dette nå, men pris deg lykkelig for den tiden som har vært med enkel innsoving! Den kommer igjen.

Det er litt "unntakstilstand" for barn under ett år når det gjelder det å sovne synes jeg. Gjør det du mener er riktig for deg og barnet ditt. Ammer du, så er det helt greit å amme i søvn foreløpig.

Det at han oppfører seg annerledes, er antagelig bare et tegn på at han begynt å skjønne litt mer av denne merkelige verden han er født inn i. Synet blir stadig bedre og så blir oppmerksomheten også.

Det er det samme som gjelder ifht veldig mye.

Tell til ti - gjør det du synes er best og lev med det.

Lykke til!

Skrevet

Ammer ikke, men han får flaske 19.30 og sovner til den.. han er ikke sulten når han våkner og spiser ikke før 8-9 tiden neste morgen.. Han er bare så urolig i kroppen, og ekstremt oppmerksomhetssyk.. Gråter sårt helt til jeg kommer inn døra og han ser meg, da smiler han fra øre til øre.. Har bare ikke lyst å legge han til dårlig sovevaner nå, ettersom vi har hatt så gode frem til nå..

Skrevet

Sikker på at han er ordentlig mett når han legger seg da? Kanskje grøt eller velling på flaske hadde hjulpet? Bare tips dette altså, vanskelig å vite med disse søte små!

Skrevet

Ikke i tvil om at han er mett. Han får 2 grøtmåltider om dagen, og siste grøtmåltidet er 17.30, så mett er han ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...