HerGårDetUnna!!! Skrevet 27. juni 2010 #1 Skrevet 27. juni 2010 Jeg jobber kommunalt, og har ikke opptjent feriepenger til dette året. Da vil jeg altså ikke få lønn i juli, siden kommunen utbetaler feriepenger i juni, og lønn i juli. Vil det jeg tjener i juli komme på augustlønna mi, i tillegg til det jeg har opptjent i juni so skal etter reglene utbetales i august for min del? Veldig rotete dette, men håper noen forstår hva jeg mener...
lille sprelle Skrevet 27. juni 2010 #2 Skrevet 27. juni 2010 Feriepengene pleier man å få utbetalt i juni. Dersom du ikke skal ha ferie i år, skal du ha fått vanlig lønn i juni såfremt det er meldt til lønningskontoret. Dersom du skal ha ferie, så må det være meldt hvor mye. Jobber du på timelister, vil utbetalingen skje måneden etter at du har arbeidet. Julilønn er vanlig lønn det fleste setder. Det samme er august.
~sjiraff~ Skrevet 27. juni 2010 #3 Skrevet 27. juni 2010 Du får vanlig lønn hver mnd så lenge du ikke tar ut ferie uten lønn.
Hufsla Skrevet 27. juni 2010 #4 Skrevet 27. juni 2010 jeg vet ikke helt om jeg forstår hva du mener, men det er i juni de trekker lønna di, forutsatt at du skal ha ferie. Skal du ikke det trekker de heller ingenting. Fast lønn blir utbetalt på forskudd, ekstravakter for du etterskuddsbetalt for. Om timelistene blir tatt 15. , vil du få det du tjente fra 15. juni til 15.juli utbetalt i august.
HerGårDetUnna!!! Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. juni 2010 Jeg skal bare jobbe neste uke(er vikar), så skal jeg ha ferie frem til august. Lønna utbetales 12., lønna regnes fra 20. til 20. hehe, er jo strengt tatt ikke verre enn å ta en tlf til lønningskontoret, ble bare så betenkt her jeg satt.. (Er blant de som fikk brev på torsdag om at skattepengene ikke kommer før i oktober..)
olla Skrevet 27. juni 2010 #6 Skrevet 27. juni 2010 Visst jeg forstår det rett. 20. mai -20.juni vil du få utbetalt 12.juli, det du har jobbet etter 20.juni, vil du få i august. Timelistene kjører de hver mnd, uavhengig av feriepenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå