Gå til innhold

Er så sinnsykt forelsket...... men det er bare et problem......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke i samboeren min. Jeg er så dritt lei forholdet vårt. Han tar opp

større kredittlån. Jeg vet ikke hva han bruker pengene til, men tror det går mye til tipping. To ganger har jeg "reddet" han med å refinansiere med å ta opp større huslån for å betale ned gjelden hans. Nå har det hendt igjen. Han benekter å ha kredittkort når jeg spør han, men jeg har funnet en regning som han har gjemt på over 100 000 kr. Jeg kjenner at jeg blir så forbannet, men kan ikke si at jeg har funnet regningen. Da blir det et helvete hjemme og han er istand til å slå. Det har han gjort flere ganger før. Jeg ønsker å gå fra ham, men det tør jeg ikke.

Så over til denne forelskelsen. Det er en turnuslege på jobb, han er 5 år yngre en meg, men jeg er helt blendet. Har aldri hatt denne følelsen for en gutt før. Jeg gleder meg slik til å gå på jobb. Håper at han skal være der. Jeg vet at han snart skal slutte hos oss og jeg gruer meg masse. Det er så godt å ha det lyspunktet på jobb.

Jeg vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, men det var bare så godt å få fortalt det til deg som har giddet å lese dette. Kan ikke snakke med noen om dette så det er min lille hemmelighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn hadde jeg det og..Eller har...

Ex min har sykt med gjeld...Første gang hjalp jeg han ut av det og trodde vi skulle få skikk på forholdet.Det skjedde ikke,det visste seg at han hadde tatt opp flere lån osv...Så vi bestemte oss for å gå fra hverandre.Men,.pga gjelden hans så klarer jeg ikke bare gå,prøver å hjelpe han..spillegal....Så vi bor sammen..Men kun som venner..

Men i det siste året har jeg møtt en annen fyr..Vi har datet.Fantastisk fyr..Og som vil være med meg selv om jeg bor med ex min..

Ex min vet ikke om han da,redd det fører til en stor nedtur for han.Noen rundt oss vet hele historien og de skjønner,andre syns det er rart.Men det får bare være.Har ikke tenkt åutlevere ex min på en sånn måte...Enn så lenge så får situasjonen være slik.

Skrevet

tilbake til forholdet ditt, har dere barn sammen?

Snakker dere sammen? god kommunikasjon?

Ta opp dette med kredittkortgjelden om dere har mer eller mindre felles økonomi.

Men fint å være forelsket, men husk at gresset er ikke alltid grønnere på andre siden av gjerdet.

Skrevet

Huff. Jeg er også sinnssykt forelsket... i en som er gift..

Skrevet

HI

Vi har et barn sammen ja, dette gjør det jo ekstra vanskelig. Trodde vi var ærlige og hadde god kommunikasjon, men der tok jeg feil. Han sier han ikke har kort, men jeg har funnet ut at dette ikke stemmer. Har mer eller mindre felles økonomi. Han betaler alle regninger, mens jeg tar alle hverdagsutgifter.

Jeg vet at det ikke alltid er grønnere på den andre siden, men føler ikke at det er så rosenrødt i dette forholdet heller lenger.

Skrevet

Jeg er også sinnsykt forelsket! Men han bor på andre siden av dammen og om han hadde vært i nærheten hadde han ikke ville hatt meg! Men jeg skjønner at det er helt urealistisk, men det er så deilig å drømme seg bort for en stund:) Robert Pattinson/Edward Cullen <3

Skrevet

Men kjære vene, bare det at du er redd for at han skal slå er jo i grunnen god nok grunn til å løpe for livet.

Hva bruker han pengene til?

Bare det at han går bak ryggen din på denne måten gjør jo at han setter fremtiden deres i fare, hva om det ender med at dere må selge huset? Synes ikke dette hrøes ut som en bra mann:(

Skrevet

Hvis han slår så vil jeg si at gresset i de aller aller fleste tilfeller er grønnere og frodigere på andre siden av gjerdet..

Skrevet

Jeg vet ikke hva han bruker pengen til. Han benekter å ha lånet, men jeg tror det går mye til spill og noe til regninger. Han er for tiden arbeidsledig. Jeg har sagt til han at får han ikke betalt regninger må han gi beskjed slik at jeg kan betale dem, men da sier han bare at han har kontroll.

Det med å slå skjer når han blir veldig sint, selv mener jeg at det er bagateller han blir sinna av. Han sier når han får roet seg ned at han slo for at det skulle bli lettere for meg å gjøre det slutt med han.

Jeg har littt penger så det å selge huset blir ikke aktuelt, men jeg nekter å hjelpe han med et eneste lån til. Pengene vil jeg heller ha i reserve hvis jeg en dag finner styrke nok til å gå fra han. Jeg jobber 100% tredelt turnus. Er livredd for at samboer får formye samvær med vårt barn. Han sier at hvis forholdet engang ryker skal han ha ham 50%. Jeg blir stresset bare med tanken.

Min store forelskelse for tiden kjenner jeg ikke. Han har vært kort tid på jobben min. Men bare det smilet han sender meg når jeg kommer på jobb gjør at 1000% sommerfugler flyr rundt i magen. Jeg blir helt skjelven i knærne. Jeg tør på en måte ikke snakke for mye med han, er livredd for han finner ut at jeg er i et forhold.. Men det igjen fører jo til at jeg ikke får vite så mye om han heller. Jeg vet ikke om han er i et forhold.

hi

Skrevet

Bare for å avklare en ting for deg. Dersom du går fra samboeren din og ikke ønsker 50/50 samvær med barnet så skjer heller ikke dette. Det blir aldri dømt at barn skal bo 50% hos hver av foreldrene så dette skjer kun hvis foreldrene er enige om det.

Slik du forteller om mannen og forholdet deresw vil jeg tro du få ha hovedomsorgen for barna. Helt klart at barna ikke har det best hos den av foreldrene som slå og er helt økonomisk ute å kjører (selv om økonomi egentlig ikke skal ha noe å si).

Uansett hva du velger å gjøre så lykke til!!

Skrevet

22:08 her...som hun over meg sier så er det ikke aktuelt at han får 50% om du ikke vil. Og med tanke på problemene hans med manglende sinnemestring skal det mye til at han får noe mer enn minstesamvær (dvs du får hovedomsorg).

Ikke vær bekymret pga turnus, du har krav på å få tilrettelagt denne pga ansvar for små barn.

Ønsker deg lykke til, håper du finner styrke til ta de riktige valgene.

Skrevet

En sånn mann ville jeg ha gått fra. Det virker som om du er redd for å gå fra ham, men det går bra om du bare planlegger litt. Om du fortsetter å være sammen med ham så vil han trekke deg under sammen med ham. Han forstår tydeligvis at dette kan skje siden han sier at han slår deg så du lettere skal kunne gå fra ham.

Skrevet

Hvis han vil unngå at jeg skal gå under med han, hvorfor kan han da ikke bare gjøre det slutt selv? Han sier hele tiden at han elsker meg, men at han ikke fortjener meg. Hadde jeg bare vært tøffere og ikke hatt den forbanna dårlige samvittigheten for alt.

Det er jo ingen som vet at han slår så det blir påstand mot påstand.

hi

Skrevet

Du kan begynne med å dokumentere det du finner, skriv ned alt du husker rundt datoer etc når han har slått. Skriv også ned alt rundt lån, forbruk osv, psykisk terror/trusler han kommer med.

Selv om du ikke kan bevise at han slår, vil det være til din fordel om du har skrevet det ned. Slår han så det blir merker har du noe å vise til. Ta vare på sms etc

En person som elsker deg slår ikke og går bak ryggen på deg! Du fortjener bedre!

Som hun over her sier - han kommer til å trekke deg ned. Du, og ikke minst ungene, fortjener langt bedre enn det

Skrevet

Du kødder, ikke sant? Enten er du ufattelig barnslig eller så er du 14 år. Either way, du er en taper, 21:28.

Skrevet

Leste bare første del, - det må være noe i veien med deg siden du er samboer med en slik mann, og til og med betaler regningene hans!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...