Gå til innhold

Flytte til utlandet med delt foreldrerett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noen som har erfaring med å flytte til utlandet med delt foreldre rett?

Hører at dette kan være vanskelig å få til? Var aldri gift eller sammen med barnets far, men gav han delt foreldrerett da barnet ble født og hadde ikke noen problemer med det.

Er nå gift med en amerikaner og ønsker å flytte dit med sønnen min. Men siden far har delt foreldre rett så er dette svært vanskelig?

Selvom jeg får full foreldrerett ved at far skriver under på dette, så er det en norsk regel om å flytte et vist antall mil unna barnefaren?

Noen som har noen erfaringer eller tips å komme med om hvordan jeg skal gå frem for å få til å flytte med sønnen min? Gjelder norske regler på samme måten om man blir amerikansk statsborger igjennom min ektemann og visum etc? Må jeg ha full foreldrerett før vi i det heletatt kan starte en visum søknad for barnet mitt?

Prøvd å Google litt, men finner liksom ikke svar på akkurat det jeg lurer på :(

Noen som veit kanskje hvor man skal henvende seg for å spørre om dere ikke veit akkurat hva man kan gjøre?

Takker på forhånd for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan flytte med barnet hvis faren gir tillatelse til det.

Skrevet

Ta kontakt med utenriksdepartementet og evt. den amerikanske ambassaden, de kan sikkert gi deg bedre svar enn det vi her inne kan :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...