Hellinor Skrevet 27. juni 2010 #1 Skrevet 27. juni 2010 Har kommet inn på et studie i en annen by, hvor mange hadde klart å ukependle (borte 4 dg søndag kveld til torsdag kveld) i perioder på 8 uker, så prakis på hjemstedet 8 uker, og så pendling igjen osv. Har to bar , jente 1. klassing fra høsten og gutt 2 år. Har full støtte hjemmefra, og besteforeldre som stiller opp. Dette er drømmen min, men likevel veldig usikker pga barna, selv om jeg tror det blir verst for meg. Kan gjøre det igjen om 2 år, mulig det blir lettere da. Men har også lyst på et barn til, da blir det veldig stor aldersforskjell..... Vanskelig!!
Hellinor Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #2 Skrevet 27. juni 2010 2 års studie, halve praksis, mye her på hjemstedet.
lille sprelle Skrevet 27. juni 2010 #3 Skrevet 27. juni 2010 Jeg hadde hoppet på jeg ihvertfall! Som du sier - du har drømt om det lenge og har backingen i orden. Pass på å snakke med mannen din ifht hva du lærer osv slik at han er med i prosessen. Skaff deg skype på pc (er gratis), så kan du holde kontakten når du er borte.
Hellinor Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2010 Takk for positivt svar Godt å høre, selv om jeg skjønner at mange ikke er enig også.
Rampongi Skrevet 27. juni 2010 #5 Skrevet 27. juni 2010 Dette høres overkommelig ut. Når jeg leste bare overskriften sa jeg, neitakk. Men sånn som du beskriver det, så går det an vet du Masse lykke til!
BlåBlå Skrevet 27. juni 2010 #7 Skrevet 27. juni 2010 Jeg hadde gjort det. Da kan du konsentrere deg helt om studiene de dagene du er borte, og helt o å være mamma når du er hjemme. Har en mann som ukependler i to år - mandag morgen til fredag kveld. Fungerer, men tungt for meg her hjemme.
Hellinor Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 27. juni 2010 Akkurat det jeg tenker også, Blåblå. Dessuten har jeg i løpet av barnas liv jobbet redusert, de har stort sett vært hjemme en dag pr uke, og jeg henter tidlig i barnehagen og leverer ofte sent. Er jo mange som leverer 7.30 og henter 16 hver bidige dag, og skal man begynne å regne timer er det ikke sikkert jeg taper så mye. Jeg får i alle fall skikkelig kvalitetstid når jeg først er hjemme da. Det jeg tenker mest på er 1. klassingen og oppfølgingen der.
lille sprelle Skrevet 27. juni 2010 #9 Skrevet 27. juni 2010 Barnet har vel en far som kan følge opp? Som en skrev her - mannen ukependler fra ma-fre..... Kjør på med studier ma-to og vær hjemme og tilstede når du er hjemme. Min erfaring er at et studie bare tar vanlig arbeidstid med gode resultater, og du kan jo lese på kveldene når du er borte! Hva med å f.eks. gjøre fredagene til en fest for 1.klassingen? Du henter rett etter skole også gjør dere noe spes/fast i sammen bare dere to før dere henter den lille?
Hellinor Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 27. juni 2010 Joda, de ha en fantastisk far som de forguder Det går nok helt sikkert fint, ja.
Glajenta ♥ Skrevet 28. juni 2010 #12 Skrevet 28. juni 2010 Jeg har ingen mening, men jeg har samme dillemma selv om dagen. Jeg og mannen har fått drømmejobben i hver vår by (med 50 minutter flytid i mellom). Vi har ei jente på 1,5. Hvis vi takker ja begge to, så blir det jeg som har henne i ukene, også kommer han til oss i helgene. Men jeg klarer ikke bestemme meg. Det er utrolig vanskelig. Det ville bare blitt et midlertidig prosjekt for oss også, kanskje ett år, men... Hvis mannen din er innstilt på at det skal gå, og du er det samme - så ville jeg gått for det, tror jeg. Du vil jo også være hjemme 8 uker i slengen mellom de ukene du er borte... Tipper det vil være verst for deg. Ukene går jo uansett veldig fort for de hjemme da, med barnehage/skole, fritidsaktiviteter og svosj så er det fredag! Kjenn på magefølelsen, hvis dette er noe du virkelig vil så gå for det. Hvis det viser seg å bli uholdbart, vel, så er det aldri for sent å snu.
Nyttårs barn Skrevet 28. juni 2010 #13 Skrevet 28. juni 2010 Hvis dette er noe du har veldig lyst til så bare gjør det :-) Barna har jo en far.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå