Gil Skrevet 27. juni 2010 #1 Skrevet 27. juni 2010 Har et slikt sete som kan man kan plukke av ryggen på, men vet ikke når det er ok å ta den av. Venter nr 3 nå og kommer til å få problemer med å få plass til tre store barneseter i bilen.
snartmammapåny Skrevet 27. juni 2010 #2 Skrevet 27. juni 2010 I følge trygg trafikk og ny forskning bør man vel andri bruke slike puteseter uten rygg. De jobber for å få forby de.. Se inne på tryggtrafikk.no sine sider. Masse nyttig informasjon om sikring av barn i bil. Denne linken går spesifik på pute uten rygg: http://www.tryggtrafikk.no/Stoppet+produksjonen+av+barneputer.b7C_wJfKZr.ips
Dette er lykken på jord! Skrevet 27. juni 2010 #3 Skrevet 27. juni 2010 Jeg støtter hun over meg, selv kommer jeg aldri til å bruke bare pute til mitt barn. Min er snart 7 og kommer til å sitte i det setet til han er 9-10 år.
enlitenpågang Skrevet 29. juni 2010 #4 Skrevet 29. juni 2010 Henger meg på her... IKKE bruk slike bilputer, det er livsfarlig i sidekollisjon!
Denishil Skrevet 29. juni 2010 #5 Skrevet 29. juni 2010 Disse putene er ikke bare falige ved sidekollisjon, men også svært farlige ved en frontkollison. Du har INGEN belteføring og barnet vil dermed få beltet opp i halsen og man kan jo selv kalkulere følgene av dette...
mum4 2girls-81 Skrevet 30. juni 2010 #6 Skrevet 30. juni 2010 Hvilken bil har dere?Vi venter også nr 3 og jeg er veldig nyskgjerrig på plassen bak. Vi har passat stasjonsvogn med 2 vanlige belter og et 2 pkt(magebelte) på midten(er avhengig av sete som kan festes med 2 pkt)
Gil Skrevet 30. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 30. juni 2010 Takk for alle svar :-) Vi har en Ford Mondeo og vi testet ut om alle barnesetene fikk plass i går...og det gikk med et nødskrik. Kan bli litt knotete for han eldste å krype inn i midten på vinteren, men tror det skal gå. Vi har tre Maxi cosi seter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå