Gå til innhold

Når kan man benytte bare nederste delen av bilsetet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et slikt sete som kan man kan plukke av ryggen på, men vet ikke når det er ok å ta den av. Venter nr 3 nå og kommer til å få problemer med å få plass til tre store barneseter i bilen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg støtter hun over meg, selv kommer jeg aldri til å bruke bare pute til mitt barn.

Min er snart 7 og kommer til å sitte i det setet til han er 9-10 år.

Skrevet

Henger meg på her... IKKE bruk slike bilputer, det er livsfarlig i sidekollisjon!

Skrevet

Disse putene er ikke bare falige ved sidekollisjon, men også svært farlige ved en frontkollison. Du har INGEN belteføring og barnet vil dermed få beltet opp i halsen og man kan jo selv kalkulere følgene av dette...

Skrevet

Hvilken bil har dere?Vi venter også nr 3 og jeg er veldig nyskgjerrig på plassen bak. Vi har passat stasjonsvogn med 2 vanlige belter og et 2 pkt(magebelte) på midten(er avhengig av sete som kan festes med 2 pkt)

Skrevet

Takk for alle svar :-) Vi har en Ford Mondeo og vi testet ut om alle barnesetene fikk plass i går...og det gikk med et nødskrik. Kan bli litt knotete for han eldste å krype inn i midten på vinteren, men tror det skal gå. Vi har tre Maxi cosi seter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...