Gå til innhold

Hvordan bli brun??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt et stort ønske de siste to årene om å bli naturlig brun, men det går ikke...

Har rødlig hår og hudtype der etter så jeg blir ekstremt lett brent, men aldri brun. Når jeg endelig har opparbeidet meg skille og føler meg brun og fin så får jeg fortsatt spørsmål om det ikke finnes sol der jeg bor....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta jevnlig solarium, kort tid og ofte. La aldri huden bli brent eller rød, ta gjerne solarium hver 2.dag i en periode på 2-4 uker, da vil du merke forskjell. Viktigst av alt, ikke bli brent. Ta korte økter, begynn gjerne meg 5 minutt og øk til 10 minutt etter en uke (alt etter hvor nytt/sterkt solariumet er)

Skrevet

Jeg har også rødt hår og fregner. HELT hvit hud.

Eneste som skjer i solen er soleksem, rød og så ... hvit igjen.

Denne huden kan ikke bli brun , ikke med solarium heller.

Jeg begynte med melanotan for to år siden.

Disse blibrun sprøytene.

Det har fullstendig forandret livet mitt.

Jeg kunne gå med tskjorte for første gang i mitt liv.

Og jeg har vært på stranden !!!!

Jeg går nå med fine sommerkjoler. Jeg er lykkelig.

Alt pga melanotan.

Skrevet

Melanotan??? Fortell meg mer???

Skrevet

Ulovlig, og da er det sikkert en grunn for det, eller???

Skrevet

Jeg hadde visst gjort litt dårlig research der. Det er ikke ulovlig (enda)

Men virker som en veldig dårlig idé...

Skrevet

hva med en årntlig selvbruningskrem? jeg må smøre meg en gang i uka, men det er mye mindre "arbeid" enn å ta sol. kjøpte meg en DYYYYR men meget bra en på parfymeri.

Skrevet

Du kommer ikke til å bli brun, bare å innfinne seg med det. Med den huden er du mer utsatt for å få hudkreft enn andre, så både solarium overdreven soling er en ekstremt dårlig idè. Å begynne med barbie-dopet er ikke akkurat smartere. Å være brun er ikke så in somk før, heller ut. Venn deg til og bli glad i din lyse hudfarge, evt bruk selvbruningskrem. Finnes masse gode produkter som gir jevnt og naturlig resultat.

Skrevet

Hvilket merke er den selvbruneren?

Skrevet

Jeg er helt lys i huden og blir alltid målt med andre så de kan se hvor brune de selv har blitt. Utrolig kjedelig. Huden min blir også hvit-rød-hvit-rød osv. Det som hjelper er jo betakaroten som kan tas i tabelettform eller i form av kosthold. Lys hud blir ikke naturlig negerbrun uansett hva man gjør. Solarium gjevnlig hjelper også så ikke fargen forsvinner helt igjen. Vær forsiktig med solen da lys hud har større hudkreftrisiko enn mørkere hud.

Jeg pleier å bruke selvbruningskrem en gang i uka. Sammen med sol så ser den ikke ut som selvbruningskrem om du påfører riktig og med riktig farge/tone. Det er mye hyggeligere å skli inn i mengden enn å bli brukt som mål for andres brunfarge. Anbefaler å leggelitt penger i denne og undersøke at den er fra denne sesongen da selvbruningskremer blir orange etter ett års tid. Kjøper du en mørk farge er den også mindre orange enn de som er lysere. Peel godt og påfør nøye. Hør med de på parfymeriet.

Skrevet

Jeg har samme type hud som deg, og syntes også det var kjipt å aldri bli brun da jeg var yngre. Venninnene mine tok solarium og lå på stranden, ingen vits i det for meg som bare ble rød. Nå plager det meg ikke i det hele tatt. Bruker litt selvbruningskrem innimellom, men stresser ellers ikke med det.

Hvis det kan være noen trøst, så har jeg nå i en alder av 33 år ikke en eneste rynke. Mens solariumsliterne derimot...

Skrevet

Haha, melanotan-sprøyer må være det dårligste forslaget noengang!

Og jo, melanotan er ulovlig i Norge, EU og USA. Kilde: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1089

Her er en sak om en narkorazzia, hvor blandt annet melanotan var et av de narkotiske stoffene som ble beslaglagt: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.7174102

Jeg anbefaler deg å gå på et parfymeri, spørre de om råd og hjelp, og kjøpe en god og dyr selvbruningskrem. Dropp soling og solarium, det har ingenting for seg. Om du ikke røyker, så kommer du til å ha fantastisk hud når du blir 60 :)

Skrevet

clarins. mousse exquise auto-bronzante. jeg tar ikke sol og den blir ikke orange.

Skrevet

Takk for svar alle sammen...

Kommer nok ikke til å ta Mata ( husker ikke hva det heter lenger) og har ikke et stekt ønske om å bli barbiebrun, bare litt mer farge en drivhvit.

Må nok bare innfinne meg med at jeg ikke kommer til å bli brun og heller jukse til store anledninger... *sukk* Får håpe jeg holder meg rynkefri i mange år da, da er det iallefall noe godt ut av å ikke bli brun...

Skrevet

Er det ulovlig, så har det blitt det nylig. Det er derimot ikke lovlig for hvemsomhelst å selge det fordi det er et legemiddel. Det selges heller ikke på apotek, ergo det må anskaffes på ulovlig vis.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2533777.ece

Uansett et tulledop som man ikke vet konsekvensene av bruken av.

Lys hud er forresten minst like fint som brun ;)

Skrevet

SPRAYTAN.

Gode grunner til å prøve spraytan:

--- Du føler deg blek, og ønsker en solbrun farge i en fei. Du blir nemlig skikkelig brun på kort tid.

--- Du utsetter ikke huden for skadelig UV-stråling.

--- Bikinidebuten blir mindre traumatisk med spraytan. Hvis du skal på badeferie, vil du trolig bade bort fargen ganske fort, men du rekker sikkert å få litt naturlig farge før spraytanfargen er helt borte.

--- Hvis du skal i bryllup, på fest eller annen spesiell anledning og ønsker å imponere med brunfargen.

--- Hvis du ikke blir så brun som du ønsker fra naturens side

--- Spraytan gjør at du føler at du ser freshere ut, og behovet for sminke er mindre.

--- Brunfargen blir jevn. Du løper ikke samme risiko for skjolder som hvis du skulle prøve selvbruning hjemme.

--- Fargen kan tilpasses til en viss grad din hudfarge. En lys hud får en lysere tone enn mørk hud. Dette er riktignok avhengig av salong, og hvilket merke salongen tilbyr.

--- Fargen forsvinner gradvis.

--- Prisene er ikke avskrekkende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...