Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #1 Skrevet 27. juni 2010 Og da jeg spurte om de ville ha vin til maten takket hun nei og sa at hun ikke drakk. Greit nok det. Da de sto ute og grillet hadde mannen min spurt om han ville ha en øl og da svarte han at han måtte drikke alkoholfritt fordi kona ikke likte at han drakk alkohol. Selv om han var glad i vanlig øl selv. Hva kan grunnen være til noe sånt tror dere? Synes det var litt uvanlig å lage sånne regler for mannen sin. Hun er ikke gravid altså.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #2 Skrevet 27. juni 2010 Litt sært ja! Om kjerringa ikke har førerkort skjønner jeg at hun ikke vil at han drikker. Hun kan evt også ha noen i familien som er alkoholiker....
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #3 Skrevet 27. juni 2010 Det kan da være så mye... avholdsfolk kanskje (hun altså) Fetteren min er kristen, men tar seg en øl i ny og ne. Kona hans er totalavholds, men har ingen problem med at andre drikker, men HAN drikker ALDRI når hun er der. Ikke av angst, men av respekt for hennes syn.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #4 Skrevet 27. juni 2010 kan vel hende mannen faktisk ER alkoholiker, og ikke ønsker at kona lager noe oppstyr siden dere er nye venner. Vi har det på samme måte, men mannen kan godt finne på å takke ja til en øl selv om han vet at jeg ikke liker det. Jeg er ikke avholds, men liker ikke å drikke når mannen er i nærheten fordi jeg vet at han også kan få lyst på da.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #5 Skrevet 27. juni 2010 De er naboene våre da. Så har ikke med førekort å gjøre. Kjempekoselige altså, synes bare det var så rart at ikke mannen fikk ta en øl.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #6 Skrevet 27. juni 2010 Kan være gode grunner til de ikke drikker, men bruker konens avholdenhet som unnskylding. Kanskje kona er alkoholiker og derfor må holde seg helt borte fra alkohol og det er god støtte i en mann som da holder seg borte fra alkohol.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #7 Skrevet 27. juni 2010 Jeg liker egentlig ikke å utlevere meg for nye mennesker, og håper det ikke plaget dere veldig at vi ikke drikker. Prøver jo å være sosiale og blide for det om, og har ingen problemer med å omgås folk som drikker. Takk for en hyggelig kveld. (PS: Hva angår mannen så er det selvvalgt, men kanskje litt enklere å "skylde på" kona)?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #8 Skrevet 27. juni 2010 Bra forsøk. De er ikke norske og har ikke barn.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #9 Skrevet 27. juni 2010 Det er ikke alle i samfunnet som har likt standpunkt som deg ang. alkohol. Lev med det.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #10 Skrevet 27. juni 2010 Ikke norske? Religiøse grunner da kanskje?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #11 Skrevet 27. juni 2010 De er tyske... tror ikke de er religiøse men vet ikke. Har forresten ingen problemer med å godta at de ikke ønsker å drikke. Vi lot være å drikke vi også. Bare lurte litt på om noen hadde noen tanker rundt hva det kunne være, lurer på om vi burde la være å drikke selv. Hadde det veldig hyggelig å regner med å se dem igjen snart.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #12 Skrevet 27. juni 2010 Mange muligheter. En av dem kan være alkoholiker eller ha familiemedlemmer som er alkoholikere, og derfor problemer med alkohol. Jeg får problemer når andre drikker rundt meg. Jeg er alkoholiker, men sier det selvsagt ikke til noen. Fint om man bare respekterer ting uten å spekulere for mye i hva det kan være.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #13 Skrevet 27. juni 2010 Kan være at han ikke klarer å holde seg til en øl og at han blir helt ubrukelig når han drikker.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #14 Skrevet 27. juni 2010 Kan være ulike grunner: - en av dem eller begge er alkoholikere - en eller begge har dårlige erfaringer med alkoholmisbruk i familien - en eller begge har religiøse grunner til å la være å drikke - en eller begge blir koko i fylla og klarer ikke å stoppe i tide - en eller begge er avholds grunnet liten interesse for alkohol og har en sunn livsstil
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #15 Skrevet 27. juni 2010 Kan jo være så mye, kanskje feks at hun har foreldre som har vært/ er alkoholikere.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #16 Skrevet 27. juni 2010 hahaha, du over her. Så teit å la som du er dem.. tragisk. Uansett, jeg tenkte også på alkoholikere
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #17 Skrevet 27. juni 2010 Ja helt enig, så utrolig tåpelig å late som du er naboen! Ha ha, enkelte her inne er rett og slett ikke helt normale i topplokket :-)
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #18 Skrevet 27. juni 2010 Wenn ich dein Innlegg gelesen hatte, wurde ich sehr traurig und müde. Hoffe die arroganten Norweger besser allein feiern kann!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #20 Skrevet 27. juni 2010 Jeg antar han klikker i fylla og det var kompromisset deres for å fortsatt være sammen. Sett det mange ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå